Gå til innhold

M52b28 stort problem! hjelp?


Dørhåndtaket
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute å "råna" i går.. bilen sto lenge på tomgang iløpet av kvelden...

plutselig slutta det og komme varmluft i varmeapparatet.... jeg tenkte at det hadde kommet luft i systemet, men det bør det vel ikke komme????

jeg stelte meg i oppoverbakke, åpna motorrommet, kjente på slangene til radiatoren (Steinharde)

så skrudde jeg opp lufteskruen for og slippe ut trykket... jeg stod i 10 -15 min men det blei aldri mindre trykk..... dampen bare stod opp ...

tilslutt (når jeg skrudde av motoren) å skrudde opp lokket til radiatoren tok forsiktig .... blei det mindre trykk... vannet forsvant og jeg fylte etter med termostaten(varme app) på max og vifta på 1 til det sluttet og renne etter med vann...

startet opp, rusa bilen til 2-2500 omdr for og få ut lufta ..... men så PLUTSELIG skøyt vannet opp igjennom der hvor lokket på radiatoren sitter... akkurat som det rant over.. (er dette bare luft? som ikke fikk plass til og komme ut av lufteskruen?)

jeg har sjekket i olja , ingen antydning til frostvæske der, heller ikke noen antydning til olje i ekspansjonstanken)

jeg skrudde på lokket igjen (Det blåste varmt inni bilen igjen) og kjørte... men da begynte plutselig bilen og nesten koke og slangene var igjen steinharde.... så samme prossedyre igjen.....

åpne.. fylle etter.... etc....

til slutt nå .. så virker det som alt er normalt.. men, hva kommer dette av? tenkte meg på en lengre tur.. så dritt hvis det skjer igjen....

jeg bytta vannpumpe i vinter + termostat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faen ikke godt å si.. Du kan jo begynne på nytt, finne ut eksakt hvor mange liter som skal på så tapp ut alt å hell på på nytt..

Men en annen ting. Mål om det er co2 i kjølevæska di. For meg høres det ut som du får eksos i kjølevannet. Jeg har også fått det på en motor, og den måtte jeg kaste siden det var en kjølekanal som hadde sprekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faen ikke godt å si.. Du kan jo begynne på nytt, finne ut eksakt hvor mange liter som skal på så tapp ut alt å hell på på nytt..

Men en annen ting. Mål om det er co2 i kjølevæska di. For meg høres det ut som du får eksos i kjølevannet. Jeg har også fått det på en motor, og den måtte jeg kaste siden det var en kjølekanal som hadde sprekt..

¨

nå har ikke jeg no co2 måler i baklomma... :P men jeg må nesten prøve det!:)

men da jeg kjørte hjem igår etter at jeg var forbanna å alt var hælvett.. så tok jeg og kjørte det den stakkars 2.8n klarte .. da stod nåla rett opp som den skal og tempen inni bilen var HEIT!.

når jegk om hjem sjekka jeg slangene di var da ikke steinharde lengre...

hvis det hadde kommt eksos i kjølesystemet, så ville vel det blitt trykk igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...