Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk håper noen har fornuftige svar til meg på følgende.

Hentet meg en m52b28 som har stått i sikkert 4-5 år, da motoren skulle inn i min bil fant jeg ut at det ikke var komp på motor.. Gikk rundt som om det ikke sku vært plugger der, tenkte med en gang registerras fordi bilen har vært gjennom en elg påkjørsel og var hull i regdekslet over kjeden..

Tok av toppen og røkket ut alle ventilene men alle ventilene ser bein ut, er di skjeiv så er det så lite at det ikke kan sees med øyet! Før jeg tok ut ventilene fylte jeg diesel i alle forbrennigskamrene og det dryppet litt igjennom på noen, men over natta var det fritt på alle, sinnsykt mye koks i motor og topp om det var relevant, KAN jeg ha vært heldig å fått restret feil UTEN å tatt NOEN ventiler???? Er jo som å vinne i lotto... ?

Leste dette på forumet

Har du tatt komptest? Vist en m50 står lenge kan di hydrauliske ventiløfterne tømmes for olje. Da får ikke ventilene noe løft og den starter ikke. Den starter ikke fordi starteren ikke greier og få høyt nok oljetrykk til og fylle dem. Er dette feilen kan du slepe start på den. Får lettere opp oljetrykket da enn med starteren.

Kan det ha vært min feil? For tenker om ingen ventiler løfter er jo alle stengt å da skulle jeg jo hatt komp..??

Hjelp Takk!

Skrevet

Så jeg har plokket i better 2.8n uten grunn? :( Fant ut av dette med ventil løftere etterpå... Men får nå en overhalt topp om ikke annet:) var sinnsykt me koks..

Så burde jeg legge løfterne i oljebad før montering??

Skrevet

Man skal alltid legge løfterene i oljebad når man tar dem ut.. ang at det ikke vill starte uten olje i løfterene er feil. Den skall starte like fint bare klakke veldigt på løfterene. Dette vil gi seg etter 1-5 min på. Tomgang .. og hvorfor skal man helle olje ned i plugghullene?? For og sote ned motoren og røyk legge plassen??

Ang at motor gikk lett sjekket du att veviva faktisk snurra rundt at ikke bare er spor kilen som er knekt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...