algroyo Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Har plan om å bygge min 318is coupe om til 325/328. Hva skal til å få dette godkjent ? noen som har gjort dette og vet om det eventuelt blir best med 328 siden den har alublokk og er lettere når det kommer til akselvekt osv på forhånd takk
Sumner Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Hvis jeg ikke er på bærtur så er det mere bry en det er værdt eller nermest umulig og gå fra firer til 6er?
ronnyskretting Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Det går kun hvis du klarer holde samme vekt og det er så å si umulig.
algroyo Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 så eg kan bare glemme å få det godkjent ?
Thewiz Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Skal du bygge til 325 trenger du bare å sende søknad, få godkjent søknad, bytte motor, diff og stabstag foran. Vekt er ikke noe problem, de fjerner bare et sete (tilsvarer 75kg) hvis du ligger over tillat vekt. Da fjerner de beltene i midtsete bak.
algroyo Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 flott ! så det er fult mulig å få den godkjent med 325 ? vet du ca pris på godkjenning ?
Thewiz Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Prisen er vel for deler egentlig. Motor, eventuelt girkasse. Stabstag foran og diff. Anbefaler at du ordner deg 25% sperrediff når du først skal bytte. Det du må gjøre er å bestille time hos BMW slik at de kan godkjenne at deler er byttet. Når dette er gjort får du med deg en lapp fra BMW for de har stemplet og godkjent at deler er byttet. Da bestiller du time hos vegvesenet for godkjenning. Da skal ting undersøkes og noteres ned av serienummer osv. Så skal bilen veies. Det er her mange sliter med godkjenning fra firer til sekser. Men etter nye regler bruker de å "fjerne" et sete pga vektproblem, som jeg sa over. Kostnad blir som sagt hva du betaler for deler, eventuelt arbeid. Time hos BMW koster vel ikke mye mer enn 1000,- Samt en time hos vegvesenet koster vel under 1000 lappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå