Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg tenker å godkjenne senkesett. Har TUV papirer, men disse er på tysk. kan BT begynne med noe protestering på dette? noen som har erfaring?

Hva annet må gjøres før man stiller opp på bt? noen nummer jeg bør sjekke på fjærer at stemmer over ens med papirer?

Kom med tips :D

Kh

Skrevet

Jeg fikk pes fordi det sto på tysk en gang, men det tror kommer ann på hvem du møter hos biltilsynet, men som regel kan du få tak i tuv papirene på nett ved og søke på delenr eller serienummer.. Finne du ikke en på engelsk kan du bruke google translate til og oversette og legge ved en kopi ved siden av så de har både original og oversettelse ved siden av så er du på den sikre siden.

Skrevet

Du trenger vel ikke papirer på lysjustering? Jeg gjorde det selv inne på selve godkjenninga.

Han ba meg bare stille høydejusteringen på null, og så skru fysisk på lyktejusteringen til lyset var på høyde med en strek på veggen/og i et instrument.

Skrevet

Da var du heldig i tilfelle, jeg måtte ha papirer på dette også, med forrige bilen jeg godkjente med senk. Tar ikke verksted lang tid å gjøre dette heller, hvis en allikevel skal ha bilen på 4hjuls-kontroll. ;-)

Skrevet

har akkurat gjort dette på min e39, tok 4hjuls kontroll på bmw, de justerte lysene (men det sjekker ikke biltilsynet) biltilsynet sjekket svingradiusen, sjekket nr på delene om det stemte, min tuv var og på tysk noe de ikke brydde seg om da de kun sjekket nr på deler, noe datajobb og tut og kjør..enkel prosess bare god erfaring med biltilsynet etter dette. Kostet 470 kr. Tar ca 1 time.

Skrevet
Du trenger vel ikke papirer på lysjustering? Jeg gjorde det selv inne på selve godkjenninga.

Han ba meg bare stille høydejusteringen på null, og så skru fysisk på lyktejusteringen til lyset var på høyde med en strek på veggen/og i et instrument.

Da har du jo dokumenter at de er riktig stilt da så det blir det samme....

Skrevet

Godkjente e36'n min i bodø.

det jeg hadde med var:

Papirer fra 4-hjulskontroll, tyske tuv papirer. ingen problem med tyske papirer, han bare sjekket at nummerene på fjærene stemte overens med papirene, at den ikke subbet ved svinging, målte høyden mellom nav og hjulbue. Lysene justerte han for meg, prøvekjørte bilen et par runder på parkeringsplassen å skrev i vognkortet. Også lo han godt å sa jeg fikk et stort problem hvis jeg ble stoppet i teknisk kontroll med eksosen, "høres jo ut så en jævla sjark".

Trivelig hos BT : )

Skrevet

Ebeltoft: hva betalte du her i Bodø? Og hvor hadde du den inne på 4-hjulskontroll? Pris?

Har også senkesett jeg vil montere. Men når jeg tenker meg om så er det muligens lurere å vente til vår/sommeren kommer? Kan vel fort bli ekkelt på vinterføre med senk?

Skrevet
Ebeltoft: hva betalte du her i Bodø? Og hvor hadde du den inne på 4-hjulskontroll? Pris?

Har også senkesett jeg vil montere. Men når jeg tenker meg om så er det muligens lurere å vente til vår/sommeren kommer? Kan vel fort bli ekkelt på vinterføre med senk?

Tar meg friheten til å svare her :)

Pris for time hos biltilsynet er rundt 470-500kr.

Har god erfaring med kjøretøyspesialisten i Notveien på Alstad til hjulstillingskontroll :) Betalte 1600kr der, mens mekonomen skulle ha 3500kr...

Er ingen store problemer med litt senk på vinteren, men kan være fornuftig å vente til våren som du sier.

• 2 weeks later...
Skrevet

ja var noe sånt jeg betalte :)

mekonomen tok 1800 for kontrollen min.. med den dårlige brøytingen som var i fjord i gatene rundtom bertnes ville jeg ventet til sommeren.

Skrevet

Jeg stillte med godt mot og tyske tuv papirer på biltilsynet i Kr.Sand,

men fikk beskjed om å komme tilbake med papirene oversatt av en offentlig godkjent oversetter,eller vise bilen på nytt med originalfjærene.Kosta 3000nok å oversette så det var ikke kult

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...