Driftboy26 Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Hei jeg tenkte det var tid for å begynne på bmw'n . slik den står nå mangler den panser, skjermer ,lykter osv . det som er planen er å bygge om fronten til 5 serie look og hel lakkering +++. men en ting jeg stusset på er at en kamerat av meg mente det kom til å bli vanskelig å godskjenne ombygning av fronten men er det noen av dere som vet ? slik ser bmw'n ut i dag og slik skal jeg bygge om fronten
Leadfoot Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Hei, og velkommen til Bimmers! Jeg tror desverre at det å bygge om til 5-serie-front vil falle i dårlig jord på denne siden. Jeg personlig synes ikke dette var noe å legge tid og penger i gitt resultatene du viser til. Et stance-prosjekt med bygging av original front, der pengene er lagt i masse senk og sjeldne felger vet jeg det vil være mye større interesse for. Når det er sagt er det din egen bil, og du skal gjøre akkurat det du vil selv slik at du blir fornøyd. Kameraten din har nok rett angående ombyggingen. For å godkjenne dette må kitet (hvis det er kit du skal bruke) sannsynligvis være TUV-godkjent som et minstekrav. Den eneste "stylingen" som ikke trenger godkjennes er originalstyling, dette betyr M-tech for BMW. Utover dette må du nesten kontakte din nærmeste trafikkstasjon og høre med de. De er som regel positive til henvendelser og dialog. Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet!
NBCustom Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Håper det er ulovlig, for ser jo helt kake ut.
babjorn Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Jeg syns heller ikke det var så verst,spesielt ikke den hvite
sm0k3d Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Skamsenk og gromhjul istede for e46 look på e36.
DCA Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Ikke for å være for kritisk.. men hvorfor bruker folk tid penger og fantasier på slikt? Jeg ser ikke det morsomme i å bygge om en halvgammel bil.. eneste jeg ser det morsomme i er hvis man bygger motor til noe gromt! Å bruke penger på noe som aldri blir penere enn en litt nyere bil kommer jeg aldri til å skjønne. Men som sagt.. er det motor som står i stil - da erer kult!
NBCustom Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Ikke for å være for kritisk.. men hvorfor bruker folk tid penger og fantasier på slikt? Jeg ser ikke det morsomme i å bygge om en halvgammel bil.. eneste jeg ser det morsomme i er hvis man bygger motor til noe gromt! Å bruke penger på noe som aldri blir penere enn en litt nyere bil kommer jeg aldri til å skjønne. Men som sagt.. er det motor som står i stil - da erer kult! Nei, det er ikke litt kult engang da heller. Hvis man skal bygge om en bil til en annen, hva er da poenget med å bruke e36 som base? I stedet for e39 eller e46...
Driftboy26 Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 altså det å ombygge fronten var kunn en tanke og jeg viste nermest at det var en god del som mener det blir dumt osv , men jeg syntes at vis man skal bygge bil så må det være noe spess og i denne annledningen har jeg ikke råd til å gjøre noe med motoren. men siden at jeg trur det blir vanskelig å god skjenne ombyggingen så går jeg heller for å bytte lykter og bygger om panseret slik som denne :
sm0k3d Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Gleder meg til å se resultatet hvis du skal sveise om panseret ditt til badlook...
bmw-E30 Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Ikkje finn på å gjer da. Da ser heilt for jævligt ut! Ellers lykke til videre
Driftboy26 Skrevet September 19, 2014 Forfatter Skrevet September 19, 2014 Man kan vell si at det har gått en god del tid siden sist. Det som har blitt gjort med bilen er at den har blitt montert front med panser skjerm osv. coilovers er montert, bilen er blitt ''flekk'' lakkert og nye felger får jeg til helgen. så det som gjennstår er å bestemme seg om jeg skal ha klare lykter eller gule lykter. noen meninger? Felgene er merket Rial og er størrelsen 19''. Bilde kommer snart med dem ferdig montert på
MortenTouring Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Syns det så bra ut med gule lykter! Mye bedre enn de bildene du la ut tidligere, fortsett sånn
Driftboy26 Skrevet Oktober 6, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2014 Takk, syntes det mangla noe gult til ja! Har enda ikke fått prøve montert siden det ene dekket måtte avbalanseres siden de som la om dekk hadde glemt det på det ene dekket. Men de skulle gjøre det i morgen, så muligens det kommer bilde da. Men i mens kan jeg bruke tiden på å fundere på hvordan jeg kan få pimpa opp motor rommet , har allerede lakkert topp dekslet , ellers trenger det vel en grundig vask. Noen som vet om noen fete ider ?
hare4 Skrevet Oktober 6, 2014 Skrevet Oktober 6, 2014 Skifte motor til sekser... Ellers så kan du få tak i tårnstag, lakke spylertanken svart, gå over med noe plastikkfornyer:) Eller gjøre som jeg gjorde en gang, å plukket fra hverandre hele motoren å lakke opp alle deler og deksler på nytt! (mye arbeid;) )
Driftboy26 Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2014 Har vurdert å bytte til sekser ja, men har ikke penger som strekker til akkurat nå i øyeblikket, og plukke alt fra hverandre å lakke alt opp hadde vært kult, men syntes det ikke er verdt det siden det kun er en rekke firer. Men å lakke spylertanken var ikke en dum ide, det er noe som må prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå