Gå til innhold

E30 320/325 turbo 1989


beæmmwe
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer nå salg av min E30 320 sedan 1989 modell.Bilen ble importert til Norge i 1997, og har 3 tidligere eiere.Kjøpte selv bilen i 2006 og da fremsto bilen som urørt og orginal.

Bilen har blitt påkostet store summer i tidsperioden 2007-2012, og fremstår som en meget hel og pen E30. Skiltene er innlevert biltilsynet og det trengs en ny EU-kontroll for og få de ut.

* Karosseri

km-stand 276394

Nylakkert utvendig i orginalfargen "zinnoberrot" juni 2012.

is-leppe foran,touring sideskjørt,mtech 2 vinge

sorte mhv baklykter, sorte blinkers foran og på siden, film på framlykter

shadowline lister, sort antenne og grill

valset hjulbuer foran og bak

fremstår som rustfri. men gulvteppe har ikke vært ute i mitt eie.

*understell,bremser og drivverk

325 tannstang med servo

51mm fjærbein foran, 325 bærearmer bak

powerflexforinger i bærearmer foran,stabstag foran og bak,bakstilling

zimmerman ventilerte og hullborra skiver foran og bak+ferrodo klosser

h&r cupkit 60/40 godkjent i vognkort

10mm senkeskåler

koni justerbare dempere bak

325 stabstag foran og bak

tårnstag foran og bak

25% lamelldiff ombygd til 45% med deler fra mobimech sverige

getrag 260 gearkasse med shortshift

sachs 4p sinterlamell med 228 mm trykkplate

325 mellomaksling med nytt opphengslager og hardyskive

keskin kt1 9x16 med sonar 215/40 dekk

*Motor

svenskbygd

gått ca 400 mil siden renovering der følgende ble gjort:

ny dieseloljepumpe, lager,ringer og pakninger

honet og o-ringet blokk

neddreide stempel,3.5 mm mls. ca 7.5 i komp.

Topp: sveist kjølekanaler, plant, z45 kam,stivere ventilfjærer, nuke justerbart kamdrev

custom made grenrør med garret gt40 turbo,hks copy 50mm wastegate, stor downpipe på w-band

tenning/bensin: haltech e6x, msd 8245 tennspole,siemens deka 788cc 2.5 bar dyser,bredbåndslambda, nukerail,aeromotive btr, bosch 044 kopi pumpe i tank,nuke fiter, div an-koblinger og slanger,stor intercooler,3" trykkrør, 3" eksos med en simons lyddemper, alpina radiator

Motoren har tidligere vært kjørt i benk til 370whp og ca 500 nm på 1 bar ladetrykk(tb dyno), da med noe høyere komp.

motoren starter lett og kan kjøres som normalt. skyver bra ved 1bar!

*Interiør

mtech 2 ratt i skinn

ny orginal gearkule i skinn

95% strøkent stoffinteriør

325 sportsstoler

trekt om hatthylle i sort stoff

vdo målere for oljetrykk,oljetemp og turbotrykk montert i midtkonsoll

måler for lambdaverdi er montert hvor klokke står orginalt

bryter for launchkontroll er montert hvor sigarettenner står orginalt

div. stereo kan medfølge

*ulemper/negative ting

skilter innlevert biltilsynet, eu-kontroll trengs for og få de ut.

noe bråkete eksos

oljesvetting fra fremkant motor (simmeringer)

fukt trenger inn i område rundt v.baklykt. (bagatell)

cupevifte har begynt og fuske

Prisantydning: 80000,- NOK

kan selge karosseri og motor hver for seg, da blir prisen noe justert.

motor og gir 30000,-

Karosseri 55000,-

Ser helst at seriøst interesserte ringer eller sender pm!

Magnus Paulsen 41180979

Bodø

bqre3eceekkxeickedel.jpg

egivjow2xopm82jh0gyv.jpg

z8su52rilubrpwnqegjp.jpg

8la1h2y6xwkepeztzn34.jpg

ev9goq207r30n7c9qwc1.jpg

o0fqkfeyp9vsrwtnqstn.jpg

0x0cx1u3m7tjf9ietkym.jpg

stket513z674tbzld6du.jpg

eti0m5hjqrlt99ma5tzx.jpg

6ycd7myqo5aakmbniu1j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...