Gå til innhold

Rar lyd fra motoren når den blir varm? (M50B20)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en M50B20 vanos som det kommer en rar lyd fra når den blir varm, lyden er borte når motoren er kald. Høres ut som det kommer fra vanosen eller registrert. Er sånn rasle/rakle lyd som kommer fra den. Noen som har en anelse?

Skrevet

sikkert clutchen til vifta, prøv å holde den igjen med noe mens motoren er i gang og hør om lyden blir værre

Skrevet

Usikker når det ble gjort oljebytting sist. Men skal bytte den ganske snart. Men har hatt lekkasje fra toppdeksel pakningen å har etterfylt litt, mellom 1 - 1,7 liter olje. Olja som jeg brukte da heter: Mobil Super 1000, 15W-40, Multigrade.

Skrevet

bytt toppdekselpakning og så bytt olje å filter

gjerne 5w-50 mobil 1 vis du vil kjøpe noe dyrt eller biltema sin det velger du selv. vis du har mulighet til og filme lyden når motor er varm er det til stor hjelp for oss som skal svare på lyden.

Skrevet

Toppdekselpakninga er byttet :) Får god pris på mobil 1 sin olje, men har ikke hatt tid enda til å kjøpe olje enda å oljefilter. Men bilen blir ikke brukt omtrent heller nu. Så det er mest sannsynlig olje som forårsaker den lyden? Om den har vært byttet å det er brukt billig olje som ikke har så god kvalitet, så ville denne lyden ha kommet å?

Noen som vet hvor mange liter olje jeg trenger?

Skrevet

du skal ha 6.5 liter i din m50 motor. sier ikke det er det men kan være de hydrauliske ventilløfterene som tikker litt når oljen blir varm

når jeg hadde e34 520 med m50 motor så hadde jeg en tikke lyd når jeg kjørt litt friskt. byttet til mobil 1 5w-50 så ble lyde borte

Skrevet

Skal se om jeg får ordent en film av lyden så fort som mulig. Går det ant å legge inn film her, eller må det f.eks legges inn på youtube å lime inn linken her?

Noen av dere som vet hvorfor det kommer vann i plugghullen? som regel de 3 fremste. Dette skjer kun når man er ute å kjøre når det regner. Skal det være ei slaks motorplate under bilen? for nu så er helt åpent under bilen. At det liksom kommer masse vann fra veien å opp til motoren å under dekslet, så ned til pluggene? Veldig irriteranes da den går bare på 5-4 sylindre når det blir mye vann der nede.

Skrevet

det skal mye til for at vann kommer i tennpluggene på m50 med mindre du kjører uten panser. det klarer ikke og komme under og opp i motorrommet forså under dekselet så videre gjennom coilen forså og lure seg opp i tennhette.

må enten være olje nedi(toppdekselpakning lekker)tennpluggene vis det skal være noe eller bare tennpluggene som begynner og bli dårlig

Skrevet

Har byttet toppdekselpakningen og pluggene. Så kan godt hende at det du sir er rett at pluggene ikke var helt tett. Var ikke olje i plugghullene, men en mekaniker luktet på det vannet, å det var ikke bensin i følge han. Men har bare lagt merke til at dette skjer når det regner. Så må vell ta noen test turer på tøre dager og sjekke, å så kjøre en del når det regner ute for å finne ut om det er borte. Men skal først bytte olje og oljefiltre.

Skrevet

Snakket også med gamle eieren av bilen i dag, å han viste ikke når det ble byttet olje sist, men han går utifra at det ble brukt castrol 15W-40 olje på den.. Så da var man like lang igjen, så er bare å bytte olje egentlig. I tillegg at det har vært motorbytte på denne bilen, så den motoren som står i nu har stått i ro en stund, vet ikke hvor lenge, så tyde veldig på at oljen er dårlig spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...