Pesslaad Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2012 Skal bytte olje og filter på bilen i dag eller i morgen, så får se om lyden blir borte Fikk forresten ikke til å legge inn film her eller på youtube og inn på pcen min :/ Så om lyden ikke blir borte så må jeg få se om jeg finner en annen telefon eller kamera.
bmw-520i Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 husk at oljepluggen skal ikke strammes mye og vis motoren er varm når du bytter skal den strammes enda mindre.
Pesslaad Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2012 Da har jeg byttet olje uten at det ble noe bedre Brukte Mobil sin 5W-50 når jeg byttet. Har enda ikke skaffet meg noe å filme med. Men da er mitt neste spørsmål om det kan være registrert siden denne lyden kommer i framkant på motoren. Lurer på om strammeren til kjede kanskje er dårlig? Når motoren blir varm, så vil kjede utvide seg lyd litt, så trur nok at kjede muligens blir litt slakk slik at kjede lager lyden. Men motoren læk enda litt olje, men ikke like mye... Skulle egentlig smurt på med pakningsstoff før jeg monterte det i sammen?
bmw-520i Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 dumt det ikke hjalp med olje skift. men før du gjør noe mer ville jeg lagt ud en film her. er alltid en smarting som vet hva det kan være eller har et tips og 2
Pesslaad Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Skal dra i morgen til en kar som har mye kunnskap med disse motorene å vise han filmen som jeg har på mobilen, så får se hva han sir Men Turbokarlsen AS skal ringe til GS i morgen å sjekke med de i tillegg, å han er en mekaniker Venter spent til i morgen. Men har kanskje fått lånt meg kamera, så kommer nok en film snart.
320i e36 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 har en kammerat som hadde samme problemet. han overhalte vanosen skiftet pakninger og styr. og etterpå sveiv motoren voldsomt bra. har også hørt at motorer med vanos bør overhales 1 gang i året. så klart vanosen holder mye lengre men antg en bør regel.
C.Ellingsen Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Ta av reima å se om det er slark i vannpumpa eller noen av reimhjulene.
Pesslaad Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Vannpumpa er ny, så er ikke den som er problemet, og er ingen slak i reimhjulene heller. Har hørt at det kan være vanos'en, vet du hva han måtte betale for overhaling osv?
320i e36 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 mener han betalte ca 2300 for allt av pakninger og div. satser på at du får det til visst du går i gang ikke noe stor jobb. litt demontering så klart, bare å være reinsli med delene når du legger dem i fra dei.
Pesslaad Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Hvor bestilte han delene fra? Gjor han all jobben selv?
Pesslaad Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Snakket med han mekanikeren som har god peiling på disse motorene i dag og viste han filmen. Han sa at det hørtes ut som vanos som laget de lydene. Og med at den hva bytta så sa han at jeg måtte sjekke om vanos hva rett justert og om den ikke hva rett justert så måtte jeg prøve å justere den å se om lyden ble borte sa han.
Pesslaad Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Noen som vet hvor man finner manual på nettet for å justere vanos?
bmw-520i Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 den ligger her inne på bimmers på diy tror jeg
Pesslaad Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Er det noe justeringer på vanos'en? Og hvor får man kjøpt et overhalings kit rimligst og som er holdbart en stund og de spesialverktøyene som trengs? Leste på en nettside og der sto det ingenting om justering på vanos'en.
Pesslaad Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Er dette riktig deler for å overhale vanos? https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... eord=vanos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå