zachariassen Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Hei. Jeg har en e46 touring med orginal spiller og frontsett og dls b6 på forsterker bak, men dls-ene spiller ikke meget bra. Frontsett uten forsterker spiller ræva av dem:( Har kikka litt på pioneer TS-A1713i men har ikke så veldig god peiling. Dette skal ikke være noe sykt anlegg men savner litt mer trøkk. Basskasse er uaktuelt da det ikke skal synes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre.s.b Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Hei. Jeg har en e46 touring med orginal spiller og frontsett og dls b6 på forsterker bak, men dls-ene spiller ikke meget bra. Frontsett uten forsterker spiller ræva av dem:( Har kikka litt på pioneer TS-A1713i men har ikke så veldig god peiling. Dette skal ikke være noe sykt anlegg men savner litt mer trøkk. Basskasse er uaktuelt da det ikke skal synes. Kjøp den her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=587&id= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hei. Jeg har en e46 touring med orginal spiller og frontsett og dls b6 på forsterker bak, men dls-ene spiller ikke meget bra. Frontsett uten forsterker spiller ræva av dem:( Har kikka litt på pioneer TS-A1713i men har ikke så veldig god peiling. Dette skal ikke være noe sykt anlegg men savner litt mer trøkk. Basskasse er uaktuelt da det ikke skal synes. Kjøp den her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=587&id= +1! Oppgrader også høyttalerkabel til 2,5mm2 eller 4mm2 Billige pioneer er ikke noe særlig å skryte av. Focal, Gladen (Audio System) er da verdt mye mer for pengene. Har du DLS høyttalere så hold på dem! De spiller helt nydelig med riktig forsterker. Var det derimot baki de satt, så er det ikke noe rart at de ikke spiller pent. Bakhøyttalere vil alltid ødelegge lyden uansett hvor bra de egentlig er. Med mindre du skal ha surround da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Tyvlåner tråden litt:) Dynabel har disse Gladen høyttalerne du nevner, er dette top-of-the-art, eller får en bedre? http://www.dynabel.no/Shop/Product/Glad ... omp/AS6002 Noen som vet om diskantene i linken over er ment å ha på dashbordet, eller skal de inn der de gamle sitter? Synest de originale (ikke Harman-Kardon) høyttalerne i E46 har dårlig lyd, spesielt diskant. Til og med Vectraen min har bedre originalhøyttalere enn bimmeren! Noen som har link til Focal, DSL, eller andre høyttalere som er plug'n-play-til E46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Tyvlåner tråden litt:)Dynabel har disse Gladen høyttalerne du nevner, er dette top-of-the-art, eller får en bedre? http://www.dynabel.no/Shop/Product/Glad ... omp/AS6002 Noen som vet om diskantene i linken over er ment å ha på dashbordet, eller skal de inn der de gamle sitter? Synest de originale (ikke Harman-Kardon) høyttalerne i E46 har dårlig lyd, spesielt diskant. Til og med Vectraen min har bedre originalhøyttalere enn bimmeren! Noen som har link til Focal, DSL, eller andre høyttalere som er plug'n-play-til E46? Gladen er et av verdens desidert beste merker når det gjelder lyd og valuta for pengene, men om det settet der inneholder noen av de skikkelig godsakene dems vet jeg ikke. Jeg kan derimot si at jeg TROR de fleste ville blitt mer enn fornøyd med disse, og jeg vil tro diskanten kan festes på den originale plassen. Derimot følger det nok med til div fester for montering på dash osv. Send en mail og spør for sikkert svar, men det er slik jeg forstår det. Som Dynabel selv skriver, så burde man også koste på seg en forsterker og et par dempematter for å få mest mulig ut av høyttalerene. Original stereo (bortsett fra Harman) i 3-serie har aldri vært noe å skryte av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hei. Jeg har en e46 touring med orginal spiller og frontsett og dls b6 på forsterker bak, men dls-ene spiller ikke meget bra. Frontsett uten forsterker spiller ræva av dem:( Har kikka litt på pioneer TS-A1713i men har ikke så veldig god peiling. Dette skal ikke være noe sykt anlegg men savner litt mer trøkk. Basskasse er uaktuelt da det ikke skal synes. Har du dls`ene på orginalforsterker? Eller separat ettermontert forsterker? Hvilken forsterker i tilfelle, og hvordan har du justert gain og delefilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Hei. Jeg har en e46 touring med orginal spiller og frontsett og dls b6 på forsterker bak, men dls-ene spiller ikke meget bra. Frontsett uten forsterker spiller ræva av dem:( Har kikka litt på pioneer TS-A1713i men har ikke så veldig god peiling. Dette skal ikke være noe sykt anlegg men savner litt mer trøkk. Basskasse er uaktuelt da det ikke skal synes. Har du dls`ene på orginalforsterker? Eller separat ettermontert forsterker? Hvilken forsterker i tilfelle, og hvordan har du justert gain og delefilter? Dls'ene er på separat ettermontert forsterker. Merket er jeg ikke sikker på. Det er en forsterker brodern hadde liggende. Gain er justert litt under halv og lpf er omtrent halv. Forsterkeren er på 200 eller 250 watt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Justere gain opp til det blir høyt nok for deg da, og skru over på hpf i steden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Justere gain opp til det blir høyt nok for deg da, og skru over på hpf i steden Problemet er at de vrenger seg. Den ene spiller ikke i det hele tatt lengre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 Justere gain opp til det blir høyt nok for deg da, og skru over på hpf i steden Problemet er at de vrenger seg. Den ene spiller ikke i det hele tatt lengre Vel, da er noe gjort feil. Enten så har du koblet noe feil (pluss og minus feil på ene siden feks) eller så er innfestingen av høyttalerene for dårlig. En liten 5" høyttaler i friluft vil ikke kunne spille spes høyt før den vrenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Vet ikke om de er originalt eller ikke men de sitter i sidene i bagasjen. Virker helt ok det og pluss og minus er koblet rett. Hva kan være galt da? Je er ikke så god på dette så glad for all hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Vet ikke om de er originalt eller ikke men de sitter i sidene i bagasjen. Virker helt ok det og pluss og minus er koblet rett. Hva kan være galt da? Je er ikke så god på dette så glad for all hjelp:) Du får ta deg en tur hit til meg en dag, så kan jeg se over... Send meg en pm du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Vet ikke om de er originalt eller ikke men de sitter i sidene i bagasjen. Virker helt ok det og pluss og minus er koblet rett. Hva kan være galt da? Je er ikke så god på dette så glad for all hjelp:) Du får ta deg en tur hit til meg en dag, så kan jeg se over... Send meg en pm du Da kan det godt hende jeg gjør det når jeg får litt tid til overs:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå