Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Blir gromt dette! På tide å få vekk litt rattrust nå raymond ;)

Takk! Er veldig klar for å bli kvitt litt rattrust ja..... :wink:

Litt pustehjelp nå, så prekær vi. ;)

Hadde vært kjekt det, men det står nok litt lenger ned på prioriteringslisten så langt... :wink:

Hvor kjøpte du supersprint decat?

Den kjøpte jeg av GS Bildeler. Kjøpte flere deler, så husker ikke eksakt pris, men det er bare å høre med de, så ordner de nok en hyggelig pris! :)

Edit; 19" felgene er nå solgt, og måtte sette på noen kjipe 17" for lagring. Ble ikke helt det samme..... :roll:

DF17FE90-61D1-4785-BBB7-66E7EB4DB283-754-000000AD1BA7D889.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkeno vits å høre på de som snakker dritt om Rota, alle felger kan ryke, og SELVSAGT skal folk ta bilde av en ødelagt Rota felg å legge ut på nettet. Fakta er at faktisk er noen av Rota felgene lettere enn original felgene ;) I England kjører alle med Rota, og mange har begynt å kjøre med det i USA. Det er litt rart at "Vossen" er så populært i USA, for de er jo akkurat samme ulla som Rota.. :)

Men, dritkult prosjekt! Følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere deler har ankommet. Denne gang et sett med fine grønne alu.dører og BMW Motorsportdiff med 3:91 utveksling og 75%.

E9C79671-EA6C-4A9C-B9F5-C1DD24428F1B-2434-00000276261343BA.jpg

59786FA5-671A-4147-94BE-AE8C80145AC0-2434-00000276333C546A.jpg

53633F27-DE03-4A8D-8F71-D5A0E9DA6142-2434-0000027646A2A299.jpg

Ser at det fulgte med splitter nye alu.fester til baklokket på diffen, og de kunne jeg ha tenkt meg på Alpina baklokket. Hvordan er det å demontere alu.foringer. Går det bra, eller blir de ødelagt?

Noen som vet eksakt vektforskjell på vanlige dører vs. alu.dører? Har hørt at forskjellen skal være 28 kg. totalt. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om vinduene skiftes blir jo vektreduksjonen en del større... :-)

Har ikke så lyst til å bytte til plastruter. Kjekt å ha el.ruter når man skal putte på kortet for å kjøre ut på Ringen, i bomstasjoner etc... :)

den decaten er det som blir kalt X-pipe ikkesant?

Ja, det tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem på Ringen selv om du har plast ruter! Denne karen klarte seg ihvertfall fint da vi traff ham i sommer :-) Du får jo slider-kit

Du sparer ca. 15 kg på å bytte til alu dører men har fortsatt 25 kg til å spare ved å få ut vindu og heiser

zh0i0taefph6ecwmoptf.jpg

tszaeghlcn9odzkf9hgc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må du ikke ødelegge med noe overladingstull.

Grommere med en skikkelig waaap waaap-motor.. karboninnsug, latterlig spisse kammer, og friserte åpninger både her og der, samt E85 og datasprut. Skal vel gå an å få lagom bakhjulseffekt, og en lyd vekker selv tunghørte til live langs rånerunden i de tyske skoger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg ETK så veier en standard ståldør: 16,98 kg og en alu.dør veier 9,4kg ;-)

Men om vinduene skiftes blir jo vektreduksjonen en del større... :-)

Ståldører er nok ein del tyngre, ei komplett dør veg 30 kg, etter at eg tok vekk alt innvendig pluss bjelken fekk eg dørene mine ned i 14 kg. Så er mykje å hente på å bytte dører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg ETK så veier en standard ståldør: 16,98 kg og en alu.dør veier 9,4kg ;-)

Men om vinduene skiftes blir jo vektreduksjonen en del større... :-)

Ståldører er nok ein del tyngre, ei komplett dør veg 30 kg, etter at eg tok vekk alt innvendig pluss bjelken fekk eg dørene mine ned i 14 kg. Så er mykje å hente på å bytte dører :)

Dette er jo BMW´s egne tall og tviler sterkt på at de er feil :wink:

Men vektene de oppgir er selvsagt på "rå"-dører, altså uten vindusheis,vindu,vindusmotor,brytere og annet mikmak som finnes i en dør. Men med dette på plass så er nok ikke 30 kg langt unna...

Men så blir jo dette vekt han tilfører på aludørene også hvis han skal ha alt inntakt som originalt :)

PS:anng aluforingene i diffen, så tror jeg det er vanskelig å få disse uskadde ut.

Vær også obs på at f.eks Rouge Engineering ikke anbefaler alu foringer i sine "race"differ pga økt fare for brist i alu armene til diffen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så lyst til å bytte til plastruter. Kjekt å ha el.ruter når man skal putte på kortet for å kjøre ut på Ringen, i bomstasjoner etc... :)

Forstår lysten til å beholde orginal rutene. Vi har kjørt 2 sesonger nå med plastruter uten "slider" og det funker faktisk greit både på Ringen, bro, ferje, etc. Må bare ha den rette "teknikken" med åpen dør og armen ut bak :shock: (Men nå har jo firedørs E30 ganske korte dører også....)

.... samt E85 ....

E85 er en smule ukurant på Ringen :wink:

Med mindre det har kommet opp en pumpe i nærheten de siste par månedene. Laaangt til nærmeste pumpe etter det jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...