Dapp Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 På tide med førstebil og har tittet litt på denne: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... Id=1510111 Formeninger? Hva børr jeg spørre etter?
evi Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 La bilen gå på tomgang for å se om den går jevnt. Sjekk nøye etter rust, også i understell (gjerne med lykt under). Se etter lekkasjer under bilen og i motorrom. Prøvekjør og kjenn hvordan girkassa er, om den går lett i gir og alt er flott. Sjekk olja, om den er svart og fin. Sjekk kjølevæska for olje. (Tegn på gåen toppakning) Det var hva jeg kom på i farta. Noen andre kan sikkert føye til mer.
Pesslaad Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Om det ryker mye ut av eksosen om det er tørt å fint ute, og den røyken smake litt søtt, så kan det også være tegn til gåen toppakning i følge det jeg har hørt. Ta å sjekk fjærene og demperene i samme slengen å se om de ser høvelig bra ut. Min bror kjøpte nylig en bil, riktig nok ikke en bmw, men der var alle fjærene kjappet og demperene framme var gåen. Så lurt å sjekke det, ellers så kan det bli litt dyrt. Sjekk også nedi dørken på bilen om det er vått der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå