Yttervik Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Hei! Først og fremst, bilen det gjelder er en 98 523i med steptronic-kasse. M52B25. Fikk bytta oljen på automatkassen på verksted, og ba de også om å se etter hvor oljelekkasjen min kommer fra. De mener det er i fra veivhusventilasjonen, eller i området rundt der. Dette er et vanlig problem på disse bilene sier mannen, og mener at det går an å få kjøpt et helt kit med alt man trenger fra GS. Hva er det egentlig som kan lekke olje fra veivhusventilasjonen? Er det noen pakninger etc der? Har litt svetting fra toppdekselpakninga, men har ikke plystring hvis jeg plukker ut peilepinnen, eller oljepåfyllingslokket når motoren går.
mudbug Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Ingen med formeninger om dette? Jeg har poster denne tråden lenger siden fra forum E46. det viser alle type oljelekkasje. Du kan sjekke ved å se på bilde og sammenligne med din bil http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=882732
Yttervik Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Takk for tipset. Tror det beste vil være å forsøke å gjøre ren hele motoren, men mye arbeid og vanskelig å komme til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå