Dkarlsen Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 hei, kan noen forklare en enkel måte for lufting av kjølesystem på en 520i e34 m50? å ikke et A4 ark hehe:P har lett litt i forumet ang. det å har bare funnet forklaring som er utrolig lang, så en enkel simpel punkt for punkt hadde vert strålende:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Skru på varmeapperat, la bilen stå i oppovrrbakke, skru opp lufteskruen, hold jevn gass på ca 2000 omdr til det kommer rent vann ut av lufteskruen. Husk å etter fyll kjøleveske. Lufteskruen er den lille som er rett ved radiator lokket. Lykketil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dkarlsen Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 alså, skal skifte termostat til helga. 1. tømme osv å skifte termostat 2. fylle på nytt, starte bilen i en oppoverbakke me lufteskruen v/radiator oppe. 3. ruse bilen ca 2000omdr, med varmen på, 4. skru igjen lufteskrue når d renner ut den, vann uten bobler. 5. ta en tur og etterfylle om nødvendig:P det er vell ikke verre enn som så for har hørt at lufting på e34 er et hellvete:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 alså, skal skifte termostat til helga. 1. tømme osv å skifte termostat 2. fylle på nytt, starte bilen i en oppoverbakke me lufteskruen v/radiator oppe. 3. ruse bilen ca 2000omdr, med varmen på, 4. skru igjen lufteskrue når d renner ut den, vann uten bobler. 5. ta en tur og etterfylle om nødvendig:P det er vell ikke verre enn som så for har hørt at lufting på e34 er et hellvete:P Ja, har hørt at på både E39 og E34 så er luftinga ett helvette, dette fordi toppen er høyere enn radiatoren, så når lufta stiger til værs så stiger den naturligvis til høyeste punkt, noe som da blir på i toppen, dermed må man stå i ganske bratt oppoverbakke for å få lufta ut av toppen og ut i radiatoren/lufteskruen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dkarlsen Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ja har også hørt det. men sitter og lurer på om jeg bare skal skifte vannpumpe i samme slengen pga skal skifte termostat å hive på ny kjølevæske + rense osv, hadde ikke det vert en ide? med tanke på bilen har rulla 269 tusen km og så sleppe og lufte en gang til viss den ryker om ikke alt for lenge:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå