Gå til innhold

Sondre's e28 s38b40 banebil - motor og deler 28/3

Anbefalte innlegg

Skrevet

jøss! skjønner at jeg må sparke meg selv i rævva når langfrien begynner nå snart, å få gjort litt jeg også :)

Dette går jo unna!!

Montering av coilovers snart også da eller ? :)

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jøss! skjønner at jeg må sparke meg selv i rævva når langfrien begynner nå snart, å få gjort litt jeg også :)

Dette går jo unna!!

Montering av coilovers snart også da eller ? :)

Blir vel montering bak før helga, fram blir ikke før lagra er kommet :)

Skrevet

Idag tok jeg og ///Mstian en økt i vekstedet.

ymusu2e6.jpg

Starta å kappe bort fester til frostvesketank og spylervæsketank

3a4ety5u.jpg

ne4ybe5y.jpg

På med wurth rustgrunning

ymuqypej.jpg

a5a8ymem.jpg

9y8yqune.jpg

Hengte også opp motoren i elefanten så den er klar til montering om ikke så lenge.

une5enag.jpg

zyga9uqa.jpg

Etter litt knøling kom også bakstillinga på plass. Må ta diffestene med på jobb for litt mer ombygging.

syru5y9y.jpg

u6unu6yh.jpg

Hengte også opp coiloversene bak, blir fullstendig montering imorgen.

9u3a2u8e.jpg

Fikk også endelig NOEN fra GS idag, oljekjøler og catchtank. Girkassefester, justerbare stag, BTR, ratt og snapoff kommer litt senere.

esepepyd.jpg

eda8a4u9.jpg

Denne hadde da også en skade på ene festet

una7aru4.jpg

emamepyv.jpg

Skrevet
Bra updates i siste Sondre, fortsett i samme tempo så skal du se det blir bil til sommeren ;)

Ja får bare håpe det går den veien. Motivasjon er der, men pengene sier stopp av og til :)

Blir bra dette sondre! :)
Sjå her ja, Fått fart på det no sondre :) bra konge!

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) go drahjelp for å lage flere slike updates ;)

Skrevet

Da ble det en liten økt idag også, fikk ikke gjort så alt for mye grunnet hyttebesøk og kalde grader..

uvy7u6eb.jpg

u4e7yjuz.jpg

Driver å lurer på hvor jeg skal plassere oljekjøleren, noen som har erfaring å dele her?

u9amubes.jpg

Fikk målt opp og gjort ferdig diffestene etterfulgt av et strøk maling

3atusuhe.jpg

y9yne6u9.jpg

7any4y2e.jpg

uhu3a6u6.jpg

ahate9ud.jpg

utagype4.jpg

Tok også av den ukjente pumpa jeg spurte angående en dag tidligere i uka. Noen som vet hovedoppgaven til denne og om jeg trenger den?

a8ahyny5.jpg

zy9apuba.jpg

Men så begynte gradstokken å falle mot -8 så da pakket jeg opp og dro hjem for å kose meg med Bad Boys 2 og noen kalde heineken.

God påske alle sammen og snakkes imorgen :)

Skrevet

Tok en liten økt idag igså jeg og ///Mstian. Fikk monter diffestene så nå er denne komplett.

a6a5ypu3.jpg

Men sliter litt med demperne bak, bruker 635csi bakstilling så lurer på om demperfestene på denne bygger lengre bak, for når jeg fester demperne oppe i karrosseriet så er det 4-5 cm til de treffer demperfestet på brua.. Må jeg bygge om dempertårnet eller finnes det noen løsning på dette?

ty4aquve.jpg

Så sto prøvemontering av motor på dagsplanen.

usasu2ab.jpg

gydegasa.jpg

ujy8e8y6.jpg

yrujusa5.jpg

hupabype.jpg

a6eby2a2.jpg

humyvute.jpg

Lurer også på angående sentrering av motor siden jeg skal bygge egne motorfester. Skal ikke bygge den lengre bak (ennå), så om noen har råd å gi anående dette bli jeg glad!

Skrevet

Pumpa du har tatt av er bare pga avgasser og har ingen ting på bilen din å gjøre :-)

Er det så mye spenn i demperne dine eller klarer du å dytte de bakover så de treffer innfestingen? Om jeg ikke husker feil må da Bilstein/H&R også trykkes litt bakover for å treffe. Åssen topplager bruker du forresten? Er jo noe fleks i de orginale hvertfall.

Hvorfor skal du bygge nye motorfester på begge sider? M30 festet passer hvertfall på passasjersiden på 3.6l blokka. Lettere å bygge bare ett når du kan bruke det andre og girkassetraversen som festepunkter.

Blir en værsting det her med 4l sugis :D

Skrevet
Pumpa du har tatt av er bare pga avgasser og har ingen ting på bilen din å gjøre :-)

Er det så mye spenn i demperne dine eller klarer du å dytte de bakover så de treffer innfestingen? Om jeg ikke husker feil må da Bilstein/H&R også trykkes litt bakover for å treffe. Åssen topplager bruker du forresten? Er jo noe fleks i de orginale hvertfall.

Hvorfor skal du bygge nye motorfester på begge sider? M30 festet passer hvertfall på passasjersiden på 3.6l blokka. Lettere å bygge bare ett når du kan bruke det andre og girkassetraversen som festepunkter.

Blir en værsting det her med 4l sugis :D

Skal bruke GSP coilovers.

Prøvde med tidlig m30 feste (-84) på eksossiden, men de passet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...