BmwM46 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Jeg har vært å vist bilen min 2 ganger hos biltilsynet nå. Men kom ikke igjennom nå heller ! Problemet først var at bilen var noen millimeter lavere på passasjer siden, å jeg måtte ha med ny firehjulskontrolls papir til neste kontroll. Fikk bare ett verksted til å justere senkesettet og til å ta den nye firehjulskontrollen. Nå på fredagen som var viste jeg bilen min på ny med nye papirer å justert senkesett , men så viser det seg det at camberén har vært feil på forrige kontroll å selvfølgelig denne også , så det jeg egentlig lurer på er hvor jeg kan kjøpe delen som gjør at jeg kan justere camberen ? Blir fort dyrt om jeg skal vise bilen min flere ganger uten å få den igjennom , men det jeg synes er rart er at første gangen jeg viste den sa kontrolløren ingenting om feil camberstilling ? Men på siste kontrollen nå på fredag var det ingen bønn å jeg måtte bare reise igjen.. Han kontrolløren på siste kontrollen pratet om at jeg måtte ha noe på toppen av fjærene ? Stemmer dette ? Setter pris på all hjelp , måtte også ha med tuv papirer på camberjusteringen jeg måtte ha sa han. Legg inn linker til hvor jeg kan handle delene jeg trenger TAKK ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Mitt råd er at du reiser til en annen stasjon. Høres ikkje ut som han du har vært i kontakt med har peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Men camberen er ikke innen for kravene fikk jeg beskjed om :s Å han snakket om noe greier jeg måtte ha til fjørtoppene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 http://www.gsbildeler.no/article.asp?w= ... 1=41928429 http://www.schmiedmann.no/ Fikk ikke siden til Koed.no til å fungere. Ebay har også,men ikke sikker på kvalitet på di forskjellige. Men tror ikke man får tuv på dette, men jeg er ikke helt sikker. Å det koster litt penger hvis man må ha forand å bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Random bilde av forand. Random bilde av bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Eg har hørt at enn ikkje får godkjent slike uansett hos BT. Eg synest dermed at det er meget rart at han sier at du må skaffe deg slike. Og BT har vel helder ingen regler om kva som er innenfor eller utenfor verdien på Camber? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Random bilde av forand.[ Bilde ] Random bilde av bak. [ Bilde ] Har du link til de første der ? Jeg synes å det er rart fordi den hadde gått igjennom første gangen hadde det ikke vært for at den var litt lavere på den ene siden :s Men så andre gangen var det helt uaktuelt så ringte han en bmw fyr som sa jeg måtte få tak i sånne å komme tilbake :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Ingen her inne som har godkjent bilen sin med senkesett ?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Har hørt om flere som ikke har fått godkjent coilover pga. trangsynt biltilsyn som henger seg opp i at bilen blir for stiv og for høy/lav, liten fjærgang o.s.v. Virker som noen er skikkelig Hestkuk på BT. Jeg har nå blitt stoppet av politi mange ganger , har Eibach fjærer som senker 55/45 har ingen planer om å godkjenne, det blir for dyrt/mye arbeid. Politiet driter jo i at Bimmern er blodsenka så da kjører jeg heller til jeg får mangelapp. Bmw har orginalt mye camber så jeg hadde dratt til et annet BT og vist bilen, så hadde jeg klagd skriftlig på kontrolløren som var Hestkuk med deg , det hjelper... Har klagd på telefonen før på mangelapp på senkesett, jeg bare henviste til at kontrolløren ikke gadd å skrape snø for å sjekke fjærene mine, han bare skreiv at bilen var senka og ikke innført i vognkort.. etter et par runder med BT på telefon slettet de hele mangelappen da jeg hevdet at det sto orginalfjærer på bilen og at jeg ikke skulle lastes for slett kontroll fra kontrolløren. Svar på spørsmålet ditt: Hvis camber vinkelen er feil så må du klage der du først tok 4 hjulskontrollen, de har justert feil. evt. Ta kontrollen på en annen BT stasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Løsning: få de som tar 4hjuls kontrollen til å være kreative med traversjekken, skriv ut papirer hvor alt er grønt, slipp den ned igjen og juster riktig spissing i riktig høyde, dra på en annen stasjon med grønne papirer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 min e39 hadde grønne tall bak, og feil på camber og caster fremme. dem sa ikke noe på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Takk for alle svar, men det som er midt problem er egentlig at jeg ikke vet hvordan delen jeg måtte ha ifølge kontrolløren ser ut eller hvor jeg kan kjøpe den. Å det går vist ikke ann i følge verkstedet å ta å endre/justere camberen orginalt (?) jeg er ikke så inn i dette akkurat så derfor spør jeg om hjelp , men som du over her sier tror du/dere det ville funke å fått den på innenfor kravene også etterpå justert den som jeg har den nå ? Sykt tungvindt å frem å tilbake sånn + at det er dyrt i seg selv for en time på BT ! Det kjipeste er jo at den hadde gått igjennom første gangenjeg viste den hadde det ikke vært for høydeforskjellen suger maks!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 4, 2012 Share Skrevet Oktober 4, 2012 Har du flaks når du er til 4hjuls kontroll så holder det å bare jekke den opp bittelitt for å få camber akkurat innenfor verdiene uten at de trenger å justere på spissing. (du gjør jo alt på samme time hos verkstedet, bare at du får med deg ett grønt ark når den er jekket opp bittelitt. Iom at det ikke er camber justering, og den er tuv godkjent med det settet du har så bør det jo ikke ha noe å si om camber er utenfor egentlig, ihvertfall hvis de er konsekvente fra side til side så ingen ting er skjevt. Er nok derfor enkelte lar de gå igjennom uten bare grønne tall, mens andre bare er vanskelige ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå