Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal bytte bunnpanna på min e34 525iX pga. forrige eier kjørte den i grøfta..

Hva er lettest å gjøre for å bytte den? Er veldig trangt.. Noen som har gjort dette før?

Har googlet litt men finner veldig lite både på norsk og engelsk.

Setter veldig pris på svar!

På forhånd takk,

Håvard

Skrevet

Dette er en helvetes jobb!

Mitt tips er å spenne opp motoren i friluft og ta vekk tannstang og hele støtteramma under. Så kan du prøve å få montert den av der. Fullt mulig du må løsne fremre mellomaksel og frontdiffen også, det husker jeg ikke i hode.

Fremre drivaklser må også ut. Så hele forstillinga må løs i praksis.

Med mindre du ikke har 2 ekstra kompiser eller en løftebukk så rekker du ikke dette på ei helg.

Skrevet
Dette er en helvetes jobb!

Mitt tips er å spenne opp motoren i friluft og ta vekk tannstang og hele støtteramma under. Så kan du prøve å få montert den av der. Fullt mulig du må løsne fremre mellomaksel og frontdiffen også, det husker jeg ikke i hode.

Fremre drivaklser må også ut. Så hele forstillinga må løs i praksis.

Med mindre du ikke har 2 ekstra kompiser eller en løftebukk så rekker du ikke dette på ei helg.

Tusen hjertelig for et komplett svar!

Har vurdert å se om det er mulig å sveise panna, skal få en kompis som er sveiser til å se på det. Noen tanker om det?

jxooiuatowou9nxs69ts.jpg

yrq79youo8eyk2cemqu2.jpg

Ganske stort hull..

Skrevet

Er nok mulig å sveise panna, men den må vel av uansett. Mtp på resing og slagg, men jeg er ingen sveiser.

Og har du først fått ut panna så hadde jeg iallefall satt på en ny.

Jeg tok ut hele drivpakka med kasse og diff + fordelingskasse i en smell, og med tanke på hvor forjævlig det var uten løftebukk så anbefaler jeg deg til la motoren sitte i bilen. Med mindre du ikke har bukk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...