gk740ia Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Har nå byttet spenningsregulator på dynamoen for andre gang uten hell. Fikk ny fra GS og dynamo ladet med 16-17v så regnet med at det var feil på den nye regulatoren og fikk tilsendt ny, men problemet er det samme. Noen sier det kan være kortslutning på en ledning en eller annen plass som gjør det å ikke dynamoen.... Kanskje noen her som har opplevd lignende?? event bare kjøpe ny dynamo? Vært greit å fått fiksa det før man setter den på vinterlagring.
todleif Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Lyspærer ryker vel ganske fort? Dette er ikkje akkurat bra for batteriet!! (+ andre elektriske komponenter) Du har vel sjekker med fleire apparat for å måle spenning. (og du har vel bytter batteri i apparatet?)
gk740ia Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Ja det er nytt batteri i både bil og apparat og pærene holder siden jeg ikke bruker bilen:-) da jeg satte i regulator nr 2 ladet den fint når den gikk på tomgang ei lita stund men da jeg øket turtallet en del så begynte den å ladet fra 15 - 17v. Slik var den med den gamle regulatoren også.... E vel bare å ta ut dynamoen og få den testet før man kjøpet ny. Snakket med en som mente det også kunne være en kortslutning på bilen en plass som er årsaken.....??? Ikke vet jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå