Knuiser87 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Hei! De siste dagene har jeg oppdaget en svak "klikkelyd" akkurat idet jeg trykker på bremsen. Lyden kommer fra venstre brems foran, og kommer kun idet jeg trykker, dvs. forsvinner når bremsen er inne og når jeg slipper pedalen (lyden kommer ikke på vei ut). E36, 95-mod. Bremseklossene foran ble forøvrig byttet for 1 års tid siden. Noen som vet hva dette kan være?
a100abt Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Hver gang? Kommer det om du rygger? Sjekka for slakke i forstilling? Kan være klosser som beveger seg litt med skiva når de legges inntil, men da burde det være ved første oppbremsing etter at bilen har vært rygga med... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Knuiser87 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Takk for svar. Virker ikke som det har noe med om bilen rygges eller ei, lyden styres bare av at jeg trykker ledd på pedalen (rett før bremsen begynner å ta). Lyden kommer når jeg har trykket pedalen omtrent 1 cm inn, deretter kommer den ikke igjen. Men er sånn hver gang jeg skal bremse ned. Forstilling ble reparert for 2-3 uker siden, byttet da ytre styrledd begge sider (den ene styrekula holdt på å hoppe av), og indre styreledd på venstre siden (der lyden kommer fra). Kan det være en sammenheng der kanskje?
Knuiser87 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Lyden høres forresten slik ut: Se for deg at du åpner en colaboks, og drar i "tappen" på lokket og slipper. Evnt. at du drar litt i varmeskjolet rundt bremskiva, og slipper. Kronglete forklart, men det var det nærmeste jeg kom på
a100abt Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Sjekk at alt i forstillinga er skikkelig fast og tight før du gjør noe mer... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Knuiser87 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Da skal jeg gjøre det! Skulle det være noe feil der, får Snap Drive en hissig tlf... la igjen 10 0000 kr der for det + ødelagt håndbrekk...
Bellen Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Eg har en lignende lyd på venstresida på min E46 på samme måte som din. Eg måtte ut med over 8000,- for at Bmw skulle gå over heile understellet skifte det som var utslitt og ta firhjulskontroll. Kun bakre foring på fremre bærearmer blei utskiftet, men lyden er der enda ved lett trykk på bremsepedalen. Eg venter spent på og få høre kva du finner ut på din bil.
Knuiser87 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 8000 ja! Det var mye penger for lite :S De tok forresten også firehjulskontroll for summen jeg nevnte over. Håper ikke det er noe store greier det er snakk om, punget ut 16 000 kr på noen få mnd nå, og nå må jeg snart bytte clutchen også :S Fått tilbud på 9100,- .... Koster å være kar! Skal si ifra om jeg finner ut noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå