Gå til innhold

Uling i girkasse og/eller diff etter oljeskift.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet olje på motor gir og diff i kveld. Etter oljeskift ble det uling i girkasse og/eller diff. Pga at jeg ikke fant 75w80gl4 i butikk brukte jeg 75w90gl3/4/5. Castrol. Kan det virkelig være årsaken? For lite olje? Selv om jeg fylte til det rant godt over. Kan ha vært mye luft i olja.

Skrevet

Det kan du si :) er vel desverre slik at oberst-tittelen er basert på antall innlegg, og ikke antall oljeskift på diffen :oops: krise var et sterkt ord, har bare kjørt noen kilometer, bytter olja i kveld :) Tenkte det var det samme, og det sto i tilegg "for gearboxes and axles" på flaska, så tok det som en selvfølge at det var ok.

Skrevet

Hypoid olje er jo det samme som gl5 så i teorien burde det være greit da det var gl 3, 4, ,5 men personelig er jeg litt skeptisk til girolje som skal ha så mange egenskaper. Jeg hadde gl 4/5 fra biltema på en suzuki jeg hadde da jeg ikke gadd og styre med så mye forsjellig olje. (aksler, girkasse og transfer) og det funka jo fint.

Usikker på hva de litt nyere manuelkassene til bmw skal ha av olje, men de gamle brukte vertfall atf olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...