Pelton Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Skiftet olje på motor gir og diff i kveld. Etter oljeskift ble det uling i girkasse og/eller diff. Pga at jeg ikke fant 75w80gl4 i butikk brukte jeg 75w90gl3/4/5. Castrol. Kan det virkelig være årsaken? For lite olje? Selv om jeg fylte til det rant godt over. Kan ha vært mye luft i olja.
LarsBMW Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Fylte du girkasseolje på diffen? Du må ha hypoid olje på den.
Pelton Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Aha:) Ser det nå. Kan det være årsaken?
John Kr Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Krise... En Oberst (tre stjerner) gjør jo ikke slike tabber, burde hatt såpass erfaring at man ikke fyller girkasseolje på diffen.
Pelton Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Det kan du si er vel desverre slik at oberst-tittelen er basert på antall innlegg, og ikke antall oljeskift på diffen krise var et sterkt ord, har bare kjørt noen kilometer, bytter olja i kveld Tenkte det var det samme, og det sto i tilegg "for gearboxes and axles" på flaska, så tok det som en selvfølge at det var ok.
John Kr Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Hei Det var ment som en spøk fra min side, men du må bytte til hypoid olje så raskt som rå er.
Pelton Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Skjønte det olje er kjøpt, byttes innen 30min takk for alle innspill!
engen90 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Hypoid olje er jo det samme som gl5 så i teorien burde det være greit da det var gl 3, 4, ,5 men personelig er jeg litt skeptisk til girolje som skal ha så mange egenskaper. Jeg hadde gl 4/5 fra biltema på en suzuki jeg hadde da jeg ikke gadd og styre med så mye forsjellig olje. (aksler, girkasse og transfer) og det funka jo fint. Usikker på hva de litt nyere manuelkassene til bmw skal ha av olje, men de gamle brukte vertfall atf olje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå