Morty999 Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 har sitti å grublet på dette nå da jeg skal på BT med bilen min. i vognkortet står det 1390kg med fører, dvs 1315kg uten fører. Men bilen veier 1500kg UTEN fører og da 35l på tanken. skal flytte batteriet baki så jeg får flyttet vekta litt. ta ut 4x elvinduer fjerne all A/C inni bilen da resten er ute, ta ut stødempinga under gulvteppe. men hva mer? tror ikke det der er 150kg akkuratt lurer på å få tak i org fangere å ta av m.tech stylinga. noen tips om hva jeg kan fjerne egentlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Tom tank og strips opp armen til måleren, 30kg. Asfaltmatter og gulvteppe, 30kg? Ta ut vindusheisene og kil rutene i topp... Matta under panseret, den sinsykt tunge motoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 glassfiber panser og skjermer. der har du 40 kg. Julian, det er ikke 30 kg med asfaltmatter i bil i fra 80 tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 glassfiber panser og skjermer. der har du 40 kg.Julian, det er ikke 30 kg med asfaltmatter i bil i fra 80 tallet x2, er eksosanlegget tungt ville jeg erstattet det med et selvbygda. Fort 15kg forskjell der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 glassfiber panser og skjermer. der har du 40 kg.Julian, det er ikke 30 kg med asfaltmatter i bil i fra 80 tallet Og panser + skjermer (forskjermer) veier ikke 40 kg på en E28 en gang, så du sparer neppe så mye på å bytte til dette i glassfiber... Panser i glassfiber veier ca halvparten av originalt, med mindre du bytter til "rallycross-panser" (tynt uten avstivninger som må festes med et større antall panserlåser for å ikke flagre så mye at usikten forover blir svekket). Skjermer er det lite å spare på, de er ikke mye tunge (ca 7 kg til sammen?). Hadde ikke brukt penger på å spare 4 kg der i hvert fall. Har selv nettopp fjernet ca 12 kg asfaltmatter i E30'n, og sammen med gulvteppet + isolasjonsteppet under bikker nok dette 30kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 glassfiber panser og skjermer. der har du 40 kg.Julian, det er ikke 30 kg med asfaltmatter i bil i fra 80 tallet x2, er eksosanlegget tungt ville jeg erstattet det med et selvbygda. Fort 15kg forskjell der også. er 3" selvbygd der nå. asfaltmattene vil jeg ikke fjerne da jeg vil ha litt komfor igjen. men må jeg så må jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 glassfiber panser og skjermer. der har du 40 kg.Julian, det er ikke 30 kg med asfaltmatter i bil i fra 80 tallet Og panser + skjermer (forskjermer) veier ikke 40 kg på en E28 en gang, så du sparer neppe så mye på å bytte til dette i glassfiber... Panser i glassfiber veier ca halvparten av originalt, med mindre du bytter til "rallycross-panser" (tynt uten avstivninger som må festes med et større antall panserlåser for å ikke flagre så mye at usikten forover blir svekket). Skjermer er det lite å spare på, de er ikke mye tunge (ca 7 kg til sammen?). Hadde ikke brukt penger på å spare 4 kg der i hvert fall. Har selv nettopp fjernet ca 12 kg asfaltmatter i E30'n, og sammen med gulvteppet + isolasjonsteppet under bikker nok dette 30kg. er det såpass som 30kg asså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Litt offtopic, men hvordan i alle dager klarer du få E28 til å veie 1500kg uten sjåfør? Regner ikke med du har automat heller akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2012 har ikke automat nei, men alt mulig rart av ting da, 4x elvinduer, sentrallås, A/C, masse støymatter, abs, tung m30 og turbo, m styling i bagasjen er det ekstra matter som forrie eier satt i, ++++ skal tømme hele bilen idag for alt mulig ræl som ligger i den så skal jeg bort å se igjen så jeg får skrivi ned vekta. så jeg slipper å huske alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Blir fort 30kg i en e30 ja. Kan kanskje spare 5kg med glassfiberpanser, hvertfall langt unna 40 kg hvis du skal spare vekt å ha litt komfort så får du bytte bil e28 er jo skikkelig resonanskasse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 5, 2012 Share Skrevet Oktober 5, 2012 Har akkurat fjerna asfaltmattene i en e28. Det var 13kg. Bilen til Rune veide 1160kg med s38 og bur. Da snakker vi glassfiber i panser, bagasjeluke og dashbord. Dørene er hullborra og skjært ut unødvendig støtter. 3mm pleksiruter i alle utenom frontruta. Bare vifte og ikke varmeapparat, 40liters bensintank, 188 diff, lett eksosanlegg, K-sport bremser foran og bak og stålet er fjerna inni M-tech fangerne. Må litt innsats til for å få en e28 fjærlett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå