Gå til innhold

bmw e46 320 lader dårlig.


NPS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

har fått noen underlige problemer med bilen har akkuratt byttet starter og dynamo pga bilen ladet seg ut og døde, har nå fått byttet dynamo og starter samme problemet bilen starter ikke selvom batteriet er ny ladet. tok start kabler til polene fåran og bilen starter, da lyser det på batteri lampa i bilen med en gang! går en stund før den har brukt opp strømmen! tok og målte spenning på batteriet bak da var det 10,1 bak tok da og målte spenning på polene i motor rommet der er det 14,7 altså den taper spenning bak til forran! prøvde da og måle i start øyeblikket når det bare klikker i inslaget da gikk det fra 14,7 til 2 volt i start øye blikket til så og gå opp i gjenn når man vrir tilbake nøkkelen! prøvde derreter og sette et batteri til forran og kobblet det på polene forran! dette løser start problemet men bilen lyser enda på batteri lampen og batteriet bak laderseg ut selvom det er 2 batterier lader det baki seg ut! tog diagnose og det kommer opp lmm feil men dette forårsakes kanskje at det blir får lite spenning til styring til denne når det tapper se ned!? noen som har vert borrti dette før?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og se om det hjelper! men den er jo fin en stund etter jeg lader det nye batteriet! ladet 12,7 på batteriet så etter en stund blir det får lav spenning og den vil ende opp med får lite strøm til og drive komponenter og dø ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladespenningen fra dynamoen skal være ca 14,5 volt, noe som også skal ligge over batteriet når motoren er i gang.

Syns det høres veldig merkelig ut at du ikke måler samme spenning på batteriet som du gjør forann i motorrommet.

Litt usikker på hvordan det er kobla men bare en tanke som slo meg:

Du sier du har bytta dynamo og starter? Både plussledningen fra dynamoen som til starteren som til + på batteriet skal være koblet sammen. Det er ikke dårlig kontakt her? Altså på starteren?

Prøv å mål resistans fra batteripolen til starteren og til dynamoen. Skal bare være noen få ohm.

Ville kanskje prøvd som det har blitt sagt tidligere å ta av kontaktene på batteriet og pusse de og smøre de med f.eks vaselin (elektrisk ledende) Gjør gjerne det også på dynamo og starter kontakter og koblinger. Se om det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladespenningen fra dynamoen skal være ca 14,5 volt, noe som også skal ligge over batteriet når motoren er i gang.

Syns det høres veldig merkelig ut at du ikke måler samme spenning på batteriet som du gjør forann i motorrommet.

Litt usikker på hvordan det er kobla men bare en tanke som slo meg:

Du sier du har bytta dynamo og starter? Både plussledningen fra dynamoen som til starteren som til + på batteriet skal være koblet sammen. Det er ikke dårlig kontakt her? Altså på starteren?

Prøv å mål resistans fra batteripolen til starteren og til dynamoen. Skal bare være noen få ohm.

Ville kanskje prøvd som det har blitt sagt tidligere å ta av kontaktene på batteriet og pusse de og smøre de med f.eks vaselin (elektrisk ledende) Gjør gjerne det også på dynamo og starter kontakter og koblinger. Se om det hjelper...

Ikke vaselin!! Bruk syrefri i såfall, mel utenpå for å unngå fukt. Alupasta eller kobberpasta er aktuelt om du skal ha mellom pol og polsko.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ladespenningen fra dynamoen skal være ca 14,5 volt, noe som også skal ligge over batteriet når motoren er i gang.

Syns det høres veldig merkelig ut at du ikke måler samme spenning på batteriet som du gjør forann i motorrommet.

Litt usikker på hvordan det er kobla men bare en tanke som slo meg:

Du sier du har bytta dynamo og starter? Både plussledningen fra dynamoen som til starteren som til + på batteriet skal være koblet sammen. Det er ikke dårlig kontakt her? Altså på starteren?

Prøv å mål resistans fra batteripolen til starteren og til dynamoen. Skal bare være noen få ohm.

Ville kanskje prøvd som det har blitt sagt tidligere å ta av kontaktene på batteriet og pusse de og smøre de med f.eks vaselin (elektrisk ledende) Gjør gjerne det også på dynamo og starter kontakter og koblinger. Se om det hjelper...

Ikke vaselin!! Bruk syrefri i såfall, mel utenpå for å unngå fukt. Alupasta eller kobberpasta er aktuelt om du skal ha mellom pol og polsko.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Litt ot. men hvorfor ikke vaselin? I følge naf's råd til batterivedlikehold fungerer dette ypperlig..

Kilde: http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksper ... dlikehold/ Punkt 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...