Gå til innhold

HansPetter's e30 323i 83mod (godskjent søknad for m20b25 turbo)


piter
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg ta ifra deg gleden helt, men min menig utifra bildene, er at dette er totalt bortkastet.

På dette chassiet er det mer enn nok med rust. Du må plukke hele chassiet i biter for å finne og fjerne alt. Vil overaske meg om det ikke er rust i/ bak/ mellom skjøter også. Ikke gjør den samme tabben som en annen E30 her på forumet og gå for lakkering og pent utseende.

Økonomisk kommer det ikke til å lønne seg, da du stort sett må bygge en ny bil med for å få noe ut av det. Ta heller og sats på en annen E30 og få deg ett bedre utgangspunkt.

På den positive siden har du fullt av pågangsmot og har muligheten til å lære en hel masse underveis. Så jeg ønsker deg lykke til og gleder meg til å følge med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg ta ifra deg gleden helt, men min menig utifra bildene, er at dette er totalt bortkastet.

På dette chassiet er det mer enn nok med rust. Du må plukke hele chassiet i biter for å finne og fjerne alt. Vil overaske meg om det ikke er rust i/ bak/ mellom skjøter også..

Kan vel gjerne diskuteres dette, Lars.

Vi har nå jaggu meg sveist opp mye opprustede E21er osv i ungdommen, på en tid da det fantes lite penger, mye overskudd og mye pågangsmot - og det gikk jo helt greit. Hadde ikke råd til strøkne E21er, så da ble det å rustsveise og bytte topper osv... Men lærte nå utrolig mye da...

Jeg blir ikke skremt i det hele tatt av slike bilder fra en prosjektbil, jeg blir mer skremt når jeg ser slike bilder av en bil som er "ferdig".

Så at dette er bortkastet, det vil jeg bestride. Eier har gjerne flere/andre argumenter mtp oppfiksing av denne bil.

Det er jo feks ikke alle som kan ta seg råd til x-antall Alpina og i tillegg levere dette inn på verksted for "overhaulin". Vi er alle i forskjellige faser i livet, og med forskjellig økonomi. Du feks, ser jeg for meg skal bevare dine biler til "evig" tid, kjøre på treff og kose deg i mange år fremover. Trådstarter her har gjerne en annen misjon enn å gjøre en total "Overhaul" som skal vare i mange mange år?

At rustsveising ikke tar knekken på noen, det er vel jeg et levende eksempel på, hehe... Nå skal vel sant sies at jeg ikke har sveist så mye på denne ennå, men tanken er der nå iallefall.... her er mitt rustsveise-objekt/prosjekt:

6ts0zzu6ulnnh62obof6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars-nord:

det er litt rust under, men hele bakdelen inni bagsjerom osv, der fins det nesten ikke rust, tror innerskjærmer bak er nye. og planen er å bygge karroseri vugge og få den helt ren unner. dette er en bil som skal bli teknisk god stand, men ikke strøken.

siden detter er en av de første e30 som er vetran i Norge ( som jeg har hørt) så er det også en grunn for å gå den bra igjen.

pedi:

takk, for at du har trua.

som du sier så lar det meste seg gjøre, å rustsveising er ikke så dyrt, tar bare TID. når man gjør dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som kritikk og jeg vet at vi ikke er på samme sted i livet. Rådet er vel egentlig å gjøre det grundig på hele bilen. Ikke bare det som synes, men det som er "usynlig" også. Godt å vite at ting er bra og at går Ann å stå inne for bilen når den er klar.

Og det er bedre med en rustfri bil i god teknisk stand enn en med supermotor og spoiler med masse rust.

At du lærer masse ved å gjøre dette har jeg full forståelse for og unner deg det. Når jeg får meg litt plass, så blir det nok noen opplæringsprosjekter på meg også.

Og alpina'n bruker jeg altfor mye penger på. ;-) men fordeler det over en ti års periode, så blir det ikke så ille å tenke på. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte det da, det var vel ment som et tips. det som er planen med denne å det, gjøre det grundigt under i første omgang. og ta det som synes til slutt. det blir nok ikke noe supermotor før 1 år eller 2 etter jeg er ferdig med den.

far min har sveiset en del rust og jeg lærer jo å sveise på skolen så dette blir nok bra, får jeg håpe. det er nesten ikke noe annen måte å lære på en å ha et prosjekt å prøve selv, nå har jo jeg far min som kan dette også da, så jeg ikke gjøre noe feil.

ja, alpina er ikke billigt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har trua;)

Ja det er litt rart,Hehe

Takk skal du ha:)

Her er en til jeg ble fornøyd med ;)

d8qzosup5qqq0q05rv81.jpg

Tips til å bli bedre?;)

Set er en cr 250;) ja stygg gøy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update nå, har ikke gjort så mye på bilen. Men har gjort litt i værste og div.

sandblåst skivene bak som ble gjort på skolen, framskivene blir sandblåst og dreid av slitekant på mandag.

her er bilder av skivene bak:

ppvq729juju5lze32ia6.jpg

maskert

yhf7ky0unst24g58eubm.jpg

kjøpte feil maling (skal kjøpe svart og male over) eller syntes noen de skal være blå, haha?

gasw0qot1dcr7zvkug4s.jpg

kjøpt motorbukk

hftaxcepx035tgy861zi.jpg

fått opp en hylle til:

pp7wy7fl80gfhrnfjg5z.jpg

laga meg et trillebord på skolen:

we9q5j1jkymjqvpr5ub7.jpg

fu9ds9zl3xcw55d3fla6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag så dreide jeg av slitekanten på skiver foran på skolen. og lagde fester til bbs vingen, da det bare satt igjen et feste der. male skivene i svart idag eller i morgen.

før jeg gjorde noe, glemte å ta bilder etter de var ferdigt blåst..

dqcgr3tfm8cgmqajonge.jpg

i dreibenken

e9xb268epkhs5xu0t184.jpg

1 skive ferdig

pf64uccornil60e6omac.jpg

måtte lage gjenger på festene

m8frw1cr699ee8mec9j0.jpg

det ene feste ferdig

gvmni64nz1u3dmg8xxpu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg fk coilovers idag :) ønsker og kjøpe camberjusterings topplager. noen som hvet hvordan man får tak i tuvpapirer? har alle nr på fjærer osv ;)

fk coilovers:

x7lto9heybhqvx8aer3f.jpg

skiver forran ferdige:

yumubi1uegteh0teg061.jpg

skiver bak ferdige:

ac7irgy5r65pl4nmriac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

nå har jeg fått ut gulvteppe og dører osv..

har også laga meg karroserisnurre, tenger noen små justeringer før den er bra. denne er laget helt fra bunnen av.

bilde av bilen nå

7b7b9bwv677p63wfg5lk.jpg

fant et rusthull i gulvet høyre foran:

a5xpv0e34zjcgga2q7db.jpg

ene støtta

ubclutxvclfounro9zwx.jpg

foran

ncic6l52jxj0tlvgxv6e.jpg

bak

i58o2w05041wd6zldd3o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...