Gå til innhold

Montering av justerbart senkesett E30! trenge svar, haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg justerbart senkesett til 325 e30, tenkte eg skulle prøve ut et billig merke, til gunstig pris så har kjøpt TaTechnix fra parts and retards.

Har montert ferdig bak, og det gjekk helt greit, men fremme så får eg de ikke til å passe skikkelig, ser ikke helt hvordan å få de te å passe.. akkurat som støtdemper tårnet og justering på senkesett ikke vil passe overens.. Øvers fjærskål passer dårlig mot justerings delene til senkesettet. Noen som har bilder av hvordan å montere dette, eller erfaring? eller kanskje kunne tegnet fort og gale på paint?

Takker for svar.

MVH Hauaren

Skrevet
  Hauaren skrev:
Har kjøpt meg justerbart senkesett til 325 e30, tenkte eg skulle prøve ut et billig merke, til gunstig pris så har kjøpt TaTechnix fra parts and retards.

Har montert ferdig bak, og det gjekk helt greit, men fremme så får eg de ikke til å passe skikkelig, ser ikke helt hvordan å få de te å passe.. akkurat som støtdemper tårnet og justering på senkesett ikke vil passe overens.. Øvers fjærskål passer dårlig mot justerings delene til senkesettet. Noen som har bilder av hvordan å montere dette, eller erfaring? eller kanskje kunne tegnet fort og gale på paint?

Takker for svar.

MVH Hauaren

Skrevet

høres ut som du monterer det feil vei, justeringa skal vel stå nederst?? hvis eg huska rett.. er forøvrig noe søppel det ta-technic greiene, gjengene røyk når eg sko stille ned bilen framme, då heiv eg driten til helvete :lol:

Skrevet
  kjellsigvald skrev:
høres ut som du monterer det feil vei, justeringa skal vel stå nederst?? hvis eg huska rett.. er forøvrig noe søppel det ta-technic greiene, gjengene røyk når eg sko stille ned bilen framme, då heiv eg driten til helvete :lol:[/quo

Så på e30en du monterte på så monterte du justeringen nede mot fjørtårnet, alså nederst på fjørskålen som står nederst? Ja er vel ikke akkuart topp kvalitett, men er jo en gunstig pris da;)

Skrevet

stemmer det, mener det er to "hylser som skal skrus i hverandre, den ene delen skal fjæra kvile i. disse kan monteres feil vei, då vil bilen bli veldig høy, var veldig forsiktig når du juster høyden, bruk smøring på gjengene, disse er i aluminium, å tåler veldig lite.

Skrevet

hmm.. men du mener på at justeringen skal være nede på fjørå/ under fjøra, og ikkje på toppen av fjøra`?

Har vel ikkje no bilder fra når du monterte ? :P

Skrevet
  kjellsigvald skrev:
[ Bilde ]

Tusen takk, trudde det var motsatt eg.. med justeringen oppe på fjøra/fjørbeinet... forresten brukte du orginale fjørskålar? tusen takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...