Gå til innhold

Motorproblemer 318 tds stv

cadekon
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan, har en 98 mod 318 tds (m41d17) som jeg har noen problemer med :(

- Bilen er fryktelig tungstartet men til tider så kan den være lettstartet, men skjeldent! tidligere eier sier han har byttet glødeplugger men har bestilt nye for sikkerhetskyld :)

- Når driftstemperatur på ca 3 km kjøring ( vet ikke om det er normalt siden dette er første diesel bilen min )

- Bilen ryker voldsomt når jeg starter den opp etter å ha stått noen timer ( bare det første minuttet så ryker den lite )

- Bilen kan kveles viss jeg trykker inn clutch under fart men skjeldent

- Også har jeg en rar *kakle lyd* framme i motoren (høres ut som en rask klokke men tror vi har funnet ut at det har noe med diesel pumpen å gjøre)

Nå har jeg noen tidligere kompiser med dieselmotorer som hadde samme symptomene der de bare har justert timeren til dieselpumpen så var det iorden, men bilene deres hadde ikke en så voldsom lyd i motor, så jeg håpet noen av dere har vært borti samme problemet og har en løsning på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka glødereleet da? virker som om det er noe med glødinga di uten at jeg skal seie det sikkert, og en dieselbil bruker lengre tid på og bli varm hvis du ikke har en ekstravarmer på bilen...

Med tanke på at det ryker av bilen det første minuttene så vil eg sjekke glødeplugger og releet... kansje ta ein diagnose først .... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt nye glødeplugger siden jeg ikke stoler helt på tidligere eier, har hatt diagnose samt feilsøking på bilen nu idag, er ingen feilkoder men de tror at den kakle lyden i motoren kommer ifra kjeden ( at det muligens er slakk ) ligger å varierer fra 0-8 grader på tenningen, grunnen til at den var så tongstartet var fordi ene slangklemmen til intercooleren hva løs ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...