Thewiz Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Etter jeg monterte simons eksos på min E36, har det ristet veldig i girstanga ved lave turtall (1-2000 rpm). Hvis jeg ligger i 3-4000 rpm er det relativt normalt, kun litt risting. Etter jeg monterte og kjente denne ristingen, tenkte jeg at jeg kanskje hadde strammet forlite mellom mellompotte og bakpotte. For de som har E36 vet at det er en kobling mellom bakpotte og mellompotte, med bolter, skiver, fjør osv. Disse strammet jeg opp slik at fjæra klemte litt hardere. Jeg har undersøkt dette feste, gummioppheng og bakpotteoppheng, men likevell rister det mer enn normalt. Har også en veldig båt lyd i hele bilen, høres ut som en snekke. Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre her?
e34bmw535i Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Kan bli vibrasjoner inne i bilen hvis potta er festa for nærme karrosseriet, var hvertfall sånn når jeg hadde montert effektanlegg på min. Endepotta satt for langt opp mot fangeren så det skapte litt vibrasjoner inne i kupeen. Vet ikke om dette gjør at girspaken rister men, bare et tips
Thewiz Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 Kan oppdatere med å si at problemet har blitt litt bedre, men det rister fortsatt litt for mye. Er det vanlig at det skal riste når man har effektanlegg? Jeg tok ned hele anlegget på nytt og smørte opp alle overføringer med eksospasta, da jeg misstenkte lekk. Det hjalp litt, men føler fortsatt noe er galt. Eksosen rører ikke godset i bilen, så det skal ikke være problemet heller.
FBreks Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Tror nok eksosen berører karroseriet en eller annen plass. Sjekk at du har god klaring mellom eksos og karosseri.
Joher Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Når du rister på bakpotten, tar den ikke ani noen ting? Rører den mye på seg, eller sitter hele anlegget "kubb"?
Azeton Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Er et feste rett før katt som går til girkassa? Om det står på prøv og ta det av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå