Gå til innhold

Rister voldsomt i gir etter montering av eksos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg monterte simons eksos på min E36, har det ristet veldig i girstanga ved lave turtall (1-2000 rpm). Hvis jeg ligger i 3-4000 rpm er det relativt normalt, kun litt risting.

Etter jeg monterte og kjente denne ristingen, tenkte jeg at jeg kanskje hadde strammet forlite mellom mellompotte og bakpotte. For de som har E36 vet at det er en kobling mellom bakpotte og mellompotte, med bolter, skiver, fjør osv. Disse strammet jeg opp slik at fjæra klemte litt hardere. Jeg har undersøkt dette feste, gummioppheng og bakpotteoppheng, men likevell rister det mer enn normalt. Har også en veldig båt lyd i hele bilen, høres ut som en snekke.

Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre her? :)

Skrevet

Kan bli vibrasjoner inne i bilen hvis potta er festa for nærme karrosseriet, var hvertfall sånn når jeg hadde montert effektanlegg på min. Endepotta satt for langt opp mot fangeren så det skapte litt vibrasjoner inne i kupeen. Vet ikke om dette gjør at girspaken rister men, bare et tips :)

Skrevet

Kan oppdatere med å si at problemet har blitt litt bedre, men det rister fortsatt litt for mye. Er det vanlig at det skal riste når man har effektanlegg? Jeg tok ned hele anlegget på nytt og smørte opp alle overføringer med eksospasta, da jeg misstenkte lekk. Det hjalp litt, men føler fortsatt noe er galt.

Eksosen rører ikke godset i bilen, så det skal ikke være problemet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...