Tjalve Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Bil: e34 525 24v, importert (er vel noe spesielt med lysene på disse?) 1993 model. For en stund siden røk høyre bakre kjørelys og for to dager siden mistet jeg lyset i dash + spilleren. Så idag at venstre kjørelys bak hadde røket og høyre parklys. Skiftet begge pærer bak, men fikk bare lys i venstre kjørelys. Altså ingen lys på parklys og bakre kjørelys, begge på høyre side. Fant en sikring på 10 amper (36v) som var røket, skiftet denne og fikk lys i dash +spiller, men sikringen røk igjen med en gang (vanlig 10a sikring) Har disse feilene noe å gjøre med hverandre? Jordingsfeil? moduler? Releer? Eneste elektriske jeg har tuklet med er å koblet opp noen forsterkere til anlegg og ny spiller. Sorry for dårlig formulering osv, skriver på mobil
Hakon Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Hadde samme snodige problemer med lys på min E34 en gang. Fant en DIY hvor løsningen ble å lodde i lysmodulen (styreenhente til lys). Jeg hadde problemer med at nærlys plutselig forsvant. dæsj-lys levde også sitt eget liv. http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/LKM.htm Håper dette er til hjelp
Tjalve Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Takk for svar! går det an å måle på lkm om den er ødelagt før man lodder? Hadde vært greit å kunne sjekke før jeg går løs på loddingen
bmwmaxi Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Tar ikke mange minuttene og lodde, kontra måle.
Tjalve Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Prøvde å lodde nå, selv om loddepunktene så bra ut fra før, ble ingen forskjell. Sjekket også ccm boksen ved siden av, den så også bra ut. Er det noe annet enn lkm som kan være feil? har hørt noe om at det er en sikring mellom høyre baklys og parklys? evt hvor den befinner seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå