rm4l Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Jeg har en 318ci e46, nydelig bil og som jeg er veldig glad i.. Men har dessverre fått motorhavari og må bytte motor, drivaskel, luftmassemåler, topp-pakning osv osv. Så derfor har jeg nå vurdert å bygge bilen om til M3. Er det billigere å kjøpe en orginal M3? Jeg har ikke helt forstått det med kostnaddene enda. Bilen er en 2000 modell. Har tilgang til verksted så å skifte motor, girkasse, ledningsnett osv blir ikke noe problem.
jcvold Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 om du kan mekke selv, og ikke trenger å leie inn så mye ekspertise og verksted hjelp, høres jo dette ut som et flott prosjekt.men vet ikke hvilke budsjett du opererer med. husk også at du er nødt å sette på kraftigere bremser når du øker motoreffekten din med rundt 200 hk
ehrnst Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 det letteste her er å hente inn en hel M3 fra england vil jeg tro. Muligens litt mikkmakk med ledningsnettet fra en h.styrt bil, men mange som har gjort det før det så burde vel gå greit
rm4l Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 broren min har et eget verksted og jeg og han skal skru på bilen så verksted og utstyr er null problem. Men jeg tenkte meg et budsjett på ca 100k utenom bilen da. Men ville det ikke lønnet seg å bare kjøpe en m3 fra tyskland? M3en fra tysklan koster rundt 8-16k euro
-Erik- Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 det letteste her er å hente inn en hel M3 fra england vil jeg tro.Muligens litt mikkmakk med ledningsnettet fra en h.styrt bil, men mange som har gjort det før det så burde vel gå greit Vil nok være mye enklere å hente fra f.eks Tyskland. broren min har et eget verksted og jeg og han skal skru på bilen så verksted og utstyr er null problem. Men jeg tenkte meg et budsjett på ca 100k utenom bilen da. Men ville det ikke lønnet seg å bare kjøpe en m3 fra tyskland? M3en fra tysklan koster rundt 8-16k euro Jo, men slitedeler, reise, moms o.l kommer i tillegg til kjøpesummen av bilen. Vet ikke hvor langt du kommer med 100 Selvfølgelig kommer det helt an på hvilke "ferdigstilt" bil du er ute etter Mtp utstyr og understell, helt strøken ferdig, eller en ulv i fåreklær.
rm4l Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 foretrekker selvfølgelig en strøken og ferdig m3
-Erik- Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Nå vet jeg ikke hvor flink du er Mtp sveising av bakskjermer og lakkering, men om du må sette bort lakering og bredding tror jeg ikke du er i mål med 100 000,- Edit, ser i ettertid at du skriver du vil bruke 100 000,- utenom bilen, er det utenom m3 donorbilen eller den norske?
jcvold Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 har du planer om å registrere den som M3 også, eller bare som 318?
rm4l Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 100 000 for bare bilen tenkte jeg meg og lakkering og diverse ting så må bli gjort på karroseri verksted, betaler jeg det de krever:P. Vurderer hvit matt folie eller alpina hvit med carbon har planer om å registrere den som en m3 ja
torbfer Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 Trur ikkje du kommer så langt med en M3 e46 til 100.000 k i tyskland. Sjekket opp for ca 1-2 mnd siden om å hente en M3 E46 til bane bil, å sko du ha ein som kje va runda 200.000km kom de fort opp i 140-150 k ink moms
M3 Yngve Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 MÅ regne med min 10 000 ++++++ for nye deler, + M3 og moms, lakk og bakskjerm jobb. Må du sette bort dette, koster det fort 200 +-. Jeg råder deg ikke til å kjøpe den billigste bilen, den må du koste på bremser, bærearmer, foringer osv. Kjøpt den som er nyest og lav km. Om du kjøper 01 0g 02, så slipper du å bytte abs følere. 3 mnd 03 er det mye nytt, og det kan bli noe problem med anti skrens/ spinn også + noen lamper som blir vanskelig å få slokt. Må sveise opp forsterkninger i gulv, fester til stag, fester til ex tank i motorrom osv. Er ikke bare å sette over motor, gir, for og bakstilling ! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå