Rasmus p Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Hey gutter! Jeg er ved at bygge en M50b25 turbo motor. Målet er 500 hk til at starte med, og 650-700 på længere sigt. Jeg har besluttet mig for at jeg vil køre med en Holset turbo. Men hvilken model ville passe godt til det? På forhånd tak! Mvh Rasmus p.
oddis Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Med tanke på at du skal opp mot 600+ så er Holset HX50 en fin turbo. Men skal du ha den på en orginal M50 med orginal kompresjon og 1 bar blir den seeeg spoola. HX35/40 er et fint kompromiss på orginal M50. Spar og bruk penger på en skikkelig Precision billett turbo til 8-9 lapper istedet er mitt råd.
Rasmus p Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Har lidt mere info om serup her: M50b25 iv med je stempler, ppf h-beam plejlstænger, arp bolte, dobbelt indsugnings knast, strammere ventilfjedre, cooperring, og et rigtig plenumkammer. Mange tak for svar! Jeg havde også selv tænkt på en HX50?? Jeg ved godt en precision billet ville være det bedste, men økonomien er lige til en Holset lader;)
Joachim_M5 Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 Klarer jo bortimot 700hk med en Super Hx40 av nyere dato under riktige forhold, så ser ingen grunn til å kjøre med noe større. Står driiiitmye om dette på www.savarturbo.se!
Joachim_M5 Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 Lesestoff: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... super+hx40
Børge Eilertsen Skrevet Oktober 13, 2012 Skrevet Oktober 13, 2012 du kommer til å angre om du prøver å spare penger om du bygger motor, for da må du til stadig skru på noe . eg har turbo i min m3, 3 liter, 466,9 hk på topp, snakk med VS motor han vet ka du må ha å ikke ha
Rasmus p Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2012 Det ved jeg godt. Og det er heller ikk fordi jeg egentlig vil spare penge på motor, jeg vil bare gerne prøve at køre med en Holset turbo:) Okej, lyder fedt! på original motor eller? Og hvilken turbo køre du med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå