Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte i dag, og plutselig begynte motoren og tikke noe voldsomt. Så jeg parkerte bilen og sjekket motorrommet. Lyden forsvant på tomgang men kom tilbake mellom 1500 rpm og 3000. Noen som vet hva dette kan være? Lyden kom ikke fra motor men atmed innsuget tror jeg!

Skrevet

Henger meg på svaret over, vedder på at oljenivået er langt under minimum. Skjedde på min e36 328i og, og da manglet det faktisk hele 2 liter olje for å få nivået opp til midten mellom målepunktene på oljepeileren! Ikke bra for motoren :S

Dersom den bruker mye olje, som min har hatt en tendens til å gjøre, ble jeg anbefalt å gjøre følgende:

- Pass på å ikke kjøre hardt med bilen før den er ordentlig varm (dette er en vel uansett en selvfølge, men tror mange er sløve med dette når de har dårlig tid om morgenen :) ) Ellers drikker den olje, og det er heller ikke bra for motoren selvfølgelig.

- Ikke fyll oljen helt til toppnivå, da bruker den ofte mer. Fyll gjerne til den ligger på midt-nivå, og pass på at den holder seg der (sjekk ofte).

Dette hjalp veldig på min, har nesten ikke brukt en dråpe olje etter at jeg ble mer bevisst på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...