Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et lite problem med min e34, skifta nylig vannpumpe og termostat på min e34 og kjølevæske. (tømte væske fra plugg på blokka også)

sleit å styrte på med lufting på mange forskjellige måter ,

alså det som er greia :

1: tempnåla går i hytt å pine. ligger mest på rett før midten og hopper plutselig over midten av og til

2: får kun varme mot frontrute og i føttene og det blåser kald luft i dashbord mot meg.

3: termostaten følgte med bilen, men den var veldi spesiell iforhold til den andre gammle, ingen piler eller merke hvordan den skulle stå, men passa fint i hullet

4: bilen kokte på prøvetur, så sjekka slangene v/ termostat huset. slange fra expansjonstank til hus var glovarm og slange fra hus til radiator var kald, virker for meg som det er noe me den termostaten :S

så lurer på om det hadde vært en ide og kjøpt ny termostat fra gs og prøvd å lufte en gang til ?

noen som har vært borti problemet ? og kan gi en veldi enkel forklaring på lufting, prøvde meg på me det skrive jeg fant her på forume, lufte me bilen av og tenning på 2 osv.

håper på svar!

Skrevet

Om det er varmt på den ene side og kaldt på den andre er vil jeg tro det er noe galt mellom der. termostat koster ikke mange kronene så ville gått for det. Det finnes endel tråder om lufting på fora her så bruk søk litt.

Skrevet

Ja, skal skifte termostat senere idag. Men problemet er at det er 100vis av forslag til lufting på disse motorene. Hehe så er litt usikker på hvilken lufte måte jeg skal gå for. Bil på flat mark eller oppoverbakke, tenning på motor av, eller motor på, stappe nedi 1,5 l flaske i ekspansjonen tank, skru lufteskrue heeelt ut eller bare løsne, starte å ruse på 2000 omdr. Kjøre tur me lufteskruen halvveis skrudd opp osv. Så et litt forvirra. :pd

Skrevet

Er det noe værre enn å la bilen gå til den er driftsvarm, løsne på lufteskruen, gass litt til det ikke kommer mer luft, skru igen, kjør litt, pass på nivået er riktig i ex tanken. kommer det stadig mer luft, eller det er høyt trykk i en av slangene kan det fort være toppakning. ha også varmen på fullt i bilen (ikke vifta, men den knotten som regulerer varmt\kaldt.

Skrevet

Jeg for egendel har bare åpnet ekspansjonstanken og lufteskruen. Satt varmeapperatet på full varme og blås. Starta bilen og fylt etter kjølevæske til jeg tror det ikke er mer luft. Eventuelt lufta på nytt med luftskruen oppe på en liten tur. Tror det ultimatumet er å ha ekspansjontanken høyt opp men aldri stressa noe med det. Går fint på flatt underlag også.

Skrevet

Jeg fant ut en veldig enkel løsning på lufting. Men skifta termostaten, men slange ned til radiator er enda kald, men oppdaget det at vannspruten sto til himmels fra slangen. Så er lite hull på nedsia av slangen. Typisk :P så kan det være grunn for at slangen enda er kald? Eller et tegn på at d kan ligge luft i enda pga hull/rifta eller i kjølesystemet generelt ? Nåla sto lenge på typisk gåen termostat. Men hoppet opp til midten og ned igjen under prøvetur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...