ruslanumaev Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Noen som vet, har ei kasse med 2 ads elementer 2x12 Og JBL! 12tom, kobla alt til den ads forsterker ( 3000 watt 4 kanals forsterker ) alt er riktig koblet. Men når jeg skrur opp lyden på 15-20 og oppover så slår forsterker seg av .. og på igjen. Før den skrur seg på må jeg skru ned lyden da skrur den seg på. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Sjekk jording og all kabling er mitt tips. Alt alt har god kontakt med jord og plusspoler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruslanumaev Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2012 takk, skal skjekke imorra.. er det noeå si om det er forskjellige elementer? jbl og 2 adser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Som thommas88 sier så vil den kutte hvis den ikke får nok strøm (eller har bra nok jording, dette blir det samme). Ellers tror jeg du har koblet feil, eller at elementene har forskjellig impedans. Hvordan er elementene koblet sammen og hvilken impedans har spolene? Du kan sende meg en PM så skal vi nok få orden på det, med mindre forsterkeren din rett og slett er defekt, noe som er lite sannsynlig. Den prøver hvertfall å levere mer strøm enn den klarer, og det kan være pga koblingen av elementene, hvis du har dårlig jording, dårlig kontakt på koblinger, for liten sikring eller for små kabler Husk også at det ikke hjelper å oppgradere sikring uten å oppgradere kabel, med mindre du har for liten sikring i forhold til kabel! Da vil strømkabelen brenne opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruslanumaev Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Som thommas88 sier så vil den kutte hvis den ikke får nok strøm (eller har bra nok jording, dette blir det samme).Ellers tror jeg du har koblet feil, eller at elementene har forskjellig impedans. Hvordan er elementene koblet sammen og hvilken impedans har spolene? Du kan sende meg en PM så skal vi nok få orden på det, med mindre forsterkeren din rett og slett er defekt, noe som er lite sannsynlig. Den prøver hvertfall å levere mer strøm enn den klarer, og det kan være pga koblingen av elementene, hvis du har dårlig jording, dårlig kontakt på koblinger, for liten sikring eller for små kabler Husk også at det ikke hjelper å oppgradere sikring uten å oppgradere kabel, med mindre du har for liten sikring i forhold til kabel! Da vil strømkabelen brenne opp Jeg sender deg et pr bilder. Jeg kobla ads elementer sammen også har jeg 2 kabler nå som går ut av kassa -/+ og ads er koblet sammen. jbl elementet er koblet til andre boks -/+ siden hadde bare 2 bokser med 4 kontakter . derfor måte jeg koble ads sammen: vet ikke helt hva det heter " men det er sånn boks med 2 skruer du setter inn kabler + og - " og kan bare sette 4 kabler i kassa og til forsterkerene e! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Bedre å legge bildene her vel ? så kan flere hjelpe deg. Skader ikke med flere alternativer i feilsøking. IKKE at jeg sier at Custom ikke har rett men flere valg skader aldri. da har du valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruslanumaev Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Bedre å legge bildene her vel ? så kan flere hjelpe deg. Skader ikke med flere alternativer i feilsøking. IKKE at jeg sier at Custom ikke har rett men flere valg skader aldri. da har du valg skal det senere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruslanumaev Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 fikk det til. Tusentakk for hjelp folkens:) kan fortelle offor ikke det funka. siden ads elementer var koblet sammen, og ene minus var koblet på + nå funker alt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Så bra det løste seg. Tilbake til nytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Så bra det løste seg. Tilbake til nytelse. Nytelse?? Det er snakk om A/D/S her altså... Og ikke nok med det, han har blendet forskjellige elementer også, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå