Applebee Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Nå har det oppstått et lite, men frustrerende problem med bilen.. Ladelampen begynte å komme på over et visst turtall (dvs 4500-5000), men gikk alltid av når turtall datt ned igjen. Etter noen dager endte det opp med at ladelampa var på hele tiden, så jeg kjøpt ny spenningsregulator på biltema og byttet den for en uke siden ca. Etterhvert begynte bilen på akkurat samme måte. Hadde lading på lavt turtall, men hver gang jeg passerte 4-5k kunne ladelampa komme på. En dag var det 4000rpm, en annen dag 5000rpm. Så ble det værre, med at når ladelampa først kom på så var den på i et minutt eller to, helt til den plutselig gikk av igjen hvis jeg lot turtalle falle ned på tomgang (dette tok gjerne flere forsøk). Nå i dag skjedde det samme, bare at ladelampa ikke går av uansett hva, og jeg målte 11,4 på batteriet når bilen står på tomgang. Er det samme problemet pånytt, etter bare en uke? er det noe spesielt som kan ta livet av spenningsregulatoren ? Bilen er en E34 520i, 1992 mod. Takk for all respons
Glenno Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Gjorde et søk på bimmers og fant denne linken: viewtopic.php?f=1&t=142794&hilit=spening+batteriet Der lå også en annen muligens kjekk link. Høres ut som du har dårlig spening. Kan det være dårlig jording eller en av cellene dine som har tatt kvelden? Håper innspillet kan være til hjelp.
Applebee Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 Har prøvd med to forskjellige batteri, det som fulgte med bilen og et bosch jeg kjøpte i februar i år. Så batteriet er antageligvis ikke problemet. Glemte å nevne at det var krok på bilen når jeg fikk den, og når denne ble demontert klipte vi kabelen til gikk til kontakten ved siden av kroken. La en runde med ductape rundt den, og opp under bakfangeren. (ja, jallaløsning..) Kan det være en kortslutning der som tar livet av spenningsregulatoren? Det rare er at etter vi byttet spenningsregulator, virket alt som det skulle i en dag eller to før den begynte å tulle på høyt turtall.
Glenno Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Var borti på en E34 518 (93mod) en gang hvor batteriet satt foran at det var brudd i sikringen som gikk fra batteriets jordings ledning til jord karosseriet. Så det ikke før en verkstedmester pirket borti.
Applebee Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Tok av dynamoen, og ut børstene. Fant ut at ankeret var veldig slitt, og har tatt livet av børstene. Er vel bare å få skaffet en annen dynamo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå