Molo1993 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Hei Bilen vil ikke starte når jeg vrir nøkkelen, hører starteren går men etterhvert så høres det bare ut som en høy suselyd. Får startet den med startkabler eller og jumpstarte den. Har forsøkt og lade batteriet med stor batterilader over en natt, og da startet bilen som den skulle, har kjørt store lengder med den sammenhengende for og se om den vil ta imot lading, det jeg har kommet fram til på dette området er at den tar imot akkurat nok lading til at jeg får startet en gang etter at jeg har stoppet den, men etter den ene gangen så virker det som batteriet er like flatt. Noen som vet hva dette kan skyldes? mistenker dynamo da det var koblet på altfor stort anlegg på en liten 70A dynamo men virker jo som at den fungerer igrunn. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Har også byttet vannpumpe på bilen, vet ikke om det har noe med saken og gjøre, men lageret i pumpa var ganske dårlig. Visst det kan hjelpe så skal jeg forsøke så godt jeg kan og finne delenr eller lignende, bare og si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asgeir94 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 ta et multimeter og mål på batteriskoene når bilen går. da finner du ut om dynamoen er i orden. skall vell være litt over 14V med litt turtall. er den i morden har du vell noe som trekker strøm noen plass viss ikke batteriet begynner og bli dårlig da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 ta et multimeter og mål på batteriskoene når bilen går. da finner du ut om dynamoen er i orden. skall vell være litt over 14V med litt turtall. er den i morden har du vell noe som trekker strøm noen plass viss ikke batteriet begynner og bli dårlig da. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Har måler i min bil å den lade 14V på tomgang ca å mellom 14-15V med litt gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Ville deff. ha målt batteripolene, dersom det ikke er ca 13+ volt der når motoren går på litt turtal bør du sette voltmeteret på dynamoen. Dersom batteriet ikke lades finner du på denne måten ut om det er dynamoen eller ledningene som er problemet. Dersom bateriet lades kan det være at det er utslitt og ikke mottar ladningen. Ville prøvd å bytte det i så fall. Jeg hadde ladelampe avogtil på min 316, men selv da den ikke lyste var det kun 3 volt på dynamoen... Note: Dersom det viser seg å være dynamoen anbefaler jeg Schmitz Rotary Engineering i England (Ebay bruker: schmitz_re) fikk en overhalt enhet derifra kjapt og billig, skikkelig overhalt også: så forsåvidt ny ut og test-dokumentasjon fulgte med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Satser på litt opphold iløpet av dagen idag, så da skal jeg prøve og få tak i et multimeter og få testet disse metodene. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokula Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Satser på litt opphold iløpet av dagen idag, så da skal jeg prøve og få tak i et multimeter og få testet disse metodene.Takk for svar vis batteri ditt ikke lades så må det jo være dynamoen som ikke funker når laderele greia er slitt så lader jo den neste ikke men spør om du har satt remote på forsterkern din sånn at den slås av i det momente du skru av tenninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Anlegget er blitt koblet ut da jeg har bestemt meg for at det blir for stort i en Coupe, men er ikke helt sikker på om det er batteriet som er dødt, for jeg har forsøkt med en batterilader over natta, å da hadde jeg nok strøm til og starte bilen resten av dagen, men etterhvert så brukte den lenger og lenger tid på å starte som om det var blitt mindre strøm og ta av, derfor jeg syns det er litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Remote til forsterkeren har vært koblet på spilleren vet jeg da jeg fant enden av kabelen til den bak cd-spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå