marti092 Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Det tikker i motoren etter oljeskift. Er det for tykk olje som gjør det eller må man stille ventilene? Alt av svar vil hjelpe takk
a100abt Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Det tikker i motoren etter oljeskift. Er det for tykk olje som gjør det eller må man stille ventilene? Alt av svar vil hjelpe takk Hvilken motor? Hvilken olje? Gjort sjøl eller på verksted? Skifta filter? Org eller uoriginalt? Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
marti092 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 325i. 5.40 olje ikke byttet oljefilter. Gjort selv. Har nytt oljefilter liggende, men rart det kom etter oljeskift.
Jimxd Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Hvorfor bytter du olje uten å bytte filter? Tviler på at det er derfor. Bare spør. Gjorde du ingenting annet? Sjekket pluggene feks osv?
Star33 Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 har du hatt nok olje på da.. virker som om du ikke får opp nok olje til ventiler
midlertidig Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 startet du motoren med engang etter du skifta olja? og når var sist oljefilter skift? normalt når en tar oljeskift, så lar en motoren stå i et par min før en starter..
LarsBMW Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 startet du motoren med engang etter du skifta olja? og når var sist oljefilter skift?normalt når en tar oljeskift, så lar en motoren stå i et par min før en starter.. Det har ingen betydning.
John Kr Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Hei Vanskelig å svare helt konkret på slike feilsymptomer… Etter min erfaring og kunnskap så har det lite eller ingen betydning om du har byttet filter, hvor mye olje som er på motoren (bare det er mellom max/min), når du startet motoren osv. Det som kan ha betydning er hvilken olje du har fylt på. Du har indikert at du har fylt på en 5w-40 olje, men innenfor denne viskositeten så er det et hav av kvaliteter. Spørsmålet er hvilken olje har motoren hatt tidligere, syntetisk eller mineralsk, her bør man benytte så langt det lar seg gjøre å benytte den oljen som har vært på motoren fra før. Jeg er nesten sikker på at du har benyttet en helt annen olje en det som har vært på fra før, dette KAN medfører at ventilløftere og kamakselkjedestrammer lager lyder. Etter min mening så er ikke det så bra å kjøre med denne lyden. Du opplyser ikke noe om lyden vedvarer etter at motoren er blitt varm. Anbefaler at du benytter samme olje som har vært på motoren fra før samt bruk en oljekvalitet som er anbefalt i instruksjonsboken. Lykke til.
a100abt Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Som allerede beskrevet, samme eller i det minste tilnærma samme olje som før bør benyttes. Alternativt bør du ta et par raske oljeskift ved skifte, ikke ukjent at ny olje kan være vanskelig, men det går seg som regel til om motor ikke lever kun fordi den er full av avleiringer - disse kan gjerne løses opp ved skifte til ny type... Ettersom du ikke skifta filter er ikke det årsaken, men et billig og "feil" filter kunne vært medvirkende. Sikker på du har nok olje på motor, men ikke for mye? Vesentlig for lite kan skape lyd. Vet om flere historier hvor det også har blitt fylt olje helt til topps, og noen har tappa av girkassa og fylt på ekstra på motor, så variantene er mange... Gjør som allerede nevnt, peil oljen, og fortell om det er umiddelbart etter start lyden er der, eller når den blir varm eller hele tida... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Jimxd Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 startet du motoren med engang etter du skifta olja? og når var sist oljefilter skift?normalt når en tar oljeskift, så lar en motoren stå i et par min før en starter.. Ja dette er visst du har byttet plugger og lagt coilene på siden. Men om han ikke gjorde det så trenger han ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå