torbfer Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Hei, noen som har kjennskap til S38B38? Det hørres ut som registerkjede rassler en del, hører det spessielt godt ved stopp av bilen. Men de kan vel skyldes litt slakk kjede? Er det noe kjent problem på desse motorene at desse ryker? Hva vil dere anbefale å gjør? Bytte kjede å strammere osv? Eller er det liten kjangs for at de ryker/hopper over?
turbokula Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 jeg hadde bytta kjede og strammer det er slakt kjede tror ikke det er kjent feil på de motorene
torbfer Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Tenkte eg sko prøve å bytte strammer å se hvordan den oppfører seg etter dette. Må en av med toppen for å bytte kjede?
Morty999 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 strammern er dårlig på disse, bytt strammeren til en fra s54, kompl register til s38 koster 11 lapper på gs.
torbfer Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Satt å såg på dette på jobb med en mekaniker. Tenkte eg sko prøve å bytte strammer først. Viss ikkje blir det til å bytte alt å overhale motoren i samme slengen i løpe av vinteren. Så eg skal kjøpe strammer til en s54 ? den passer på? Kjedeligt dette, når eg var å såg på bilen hørte eg ingenting til lyd, etter 12 timer lang tur him hørte eg det veldig godt når eg stoppet motoren. Atleee reagerte på dette 1
Morty999 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 tror faktisk ikek du får kjøpt den gamle lengre da den har fått overgangsnr til den fra s54, som er bolt on ja. overhalle en s38 er DYRT, men det trenges 99% sikkert.
torbfer Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Når eg går inn på Gs finner eg denne kjedestrammeren til S38 http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 5&type=new Er dette den orginale ? eller er de den til s54?
Jørgen-A Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Det der ser ut som s50b32/s54 strammer. Men bare bestil til s50b32 så blir det garantert riktig. Har gjort den jobben flere ganger på s38 pga samme problemet som du har.
torbfer Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Snakket med ett verksted som skrur en del på Bmw, dei meinte eg ikkje burde sette inn en ny strammer uten å sjekke glidere og drev? Snakket og med en på gs så hadde skrudd på akk denne motoren, og han sa viss eg bytta strammer så va eg kvitt det probleme der..
evi Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Ta av toppdekselet så ser du en del. Merker jo fort om det er kun strammeren eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå