Gå til innhold

HJELP! Ingen verksteder finner ut av feilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en bmw e46 320cd 2004 model.

Bilen er gått 147.000km.

For en stund siden fikk jeg startproblemer med bilen en kald morgen.

Jeg måtte skinne den opp til 15-30 ganger før jeg fikk start.( Når jeg vrir om tenningen før jeg starter , så går temperaturmåleren helt opp.) Når jeg først fikk start og kjørte den varm så kunne jeg stoppe og starte uten problemer.

Jeg leverte den inn på verksted, fikk tatt diagnose og fikk feil på Glødeplugg 2 og 4.

Byttet samtlige glødeplugger, gløderele,veivhusfilter og batteri.

Fikk beskjed i dag om at jeg kunne hente bilen at alt var ok.

Så når jeg henter den vil den ikke starte.

Hvor kan feilen ligge?

Verkstedet bestillte inn disse delene, da de sa at dette var feilen og vil nå bare levere fra seg bilen til meg og eg må betale X antall tusen!!

Håper noen her på bimmers kan hjelpe, da bilen har vært på to forskjellige verksteder uten å finne feilen. Begynner å bli rimelig dritt leii. :x

Skrevet

Hvis tempmåler går rett til værs vil en kald motor ikke få nok drivstoff og også få problemer med å starte.

Det er ikke verre enn å gå inn med diagnoseutstyr og se hva temperatur bilen mener den har.

hvis motor er kald men sier temperaturen er 100 eller mer (usikker på verdi ved kortsluttet føler) vet en at feilen da er temperaturføleren.

Fant feilen slik på en kompis sin Omega B. Den gikk normalt men kunne plutselig finne på å ruse seg på maks turtall. Her var det dårlig kontakt i temperaturføleren som var problemet.

Minner også litt om problemet her:

viewtopic.php?f=1&t=240004

Hvis du har god tid kan jeg sjekke om vi finner noe med diagnose på bilen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...