laland10 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Jeg hadde bilen på verksted og fikk de til å lese av feilkoder. Det er en 97 523i E-39 (M52B25) En av feilene var at ABS-sensor var defekt på høyre fremhjul. Jeg kjøpte en original sensor og byttet denne. ABS-lampen lyser fremdeles. Jeg kjørte bilen litt uten at det hjalp. Er det fremdeles en feil eller må feilkoder resettes før jeg kan teste om operasjonen var velykket? De mente på verkstedet at å bytte denne skulle løse problemet. Jeg snakket også med de på GS når jeg kjøpte sensoren. Han nevnte at man kan få samme feilmelding om ABS-styre enheten må byttes, men dette gjalt biler produsert etter 09/98, noe min ikke er (registrert i 97)
karsten Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Sjekk kabel igjenom innerskjerm, slett feil minnet. hvis ikke dette hjelper er nok ABs styreenhet gåen.
Martin80 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Kommer abs-lys på før du begynner å kjøre ?
laland10 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Det står på hele tiden. Selv når jeg bare skrur på tenningen. Slik har den vært lenge. Bror min som har hatt bilen tidligere, men nå har jeg tatt over og prøver å få den EU godkjent. Tidligere så lyste lampen sporadisk og ABS/antiskrens skrudde seg av og på i utide. Til slutt så ble det permanent. Bilen var på BMW verksted og fikk lest av koder og de mente på at det ikke var styreenheten, kun føleren som var gåen slik de så det. Jeg får forsøke å måle om det er kontakt mellom koblingen i hjulbuen og ledningene opp til styreenheten. Ikke så lett å "se" om det er god eller dårlig kontakt Den føleren jeg skrudde ut var i rimelig dårlig forfatning, smuldret omtrent opp i fingrene mine.
Martin80 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Ta av kontakten på ABS hjernen som befinner seg under dashbord passasjerside og mål mellom(ohm-meter): 10 og 35 (venstre forran) 11 og 38 (høyre bak) 12 og 13 (venstre bak) 14 og 15 (høyre forran) Se om en av kretsene skiller seg ut. Hvis ikke er trolig ledningsnett og sensorer ok.
laland10 Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Takk for svar Skal sjekke det når jeg kommer hjem. Tror også at hjullageret er gåent. Det var fett/olje på tuppen av den gamle føleren og jeg måtte grave masse dritt ut av hullet hvor den monteres for å få plass til den nye. Det er også slark når jeg rikker på hjulet, uten at jeg 100% sikkert kan si at det er i hjullageret, men det kan jo virke slik etter å ha sett på det fra baksiden... Dette kan vel også ha noe å si ... eller?
Forbiss Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Abs-ringen sitter i tetningen på hjullageret så det kan være det som er feilen ja.
laland10 Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Tror jeg bytter hjullageret da, det så rimelig gåent ut bare med å se på det fra baksiden. Platen bak navet falt av når jeg tok av den gamle ABSsensoren og det var mye Fett/grus/graps inne der som jeg regner med ikke skulle vært der Jeg klarte å knekke en av skruene inni gjengene når jeg monterte den nye sensoren, men den sitter tight og fint med bare en skrue virker det som. Er dette noe jeg burde fikse eller holder den ett par år til? (vet jeg buuuuurde fikse det, men er vel heller ett spm om jeg MÅ)...
laland10 Skrevet Oktober 22, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2012 Etter å ha prøvekjørt litt så slår ABS lampen seg av når jeg starter bilen og kjører seint. Men når jeg bremser så slår ABS inn med en gang. Når jeg gasser på 40km/t+ så går varsellampa på og ABS slutter å slå inn. Det skjer ingenting om jeg prøver å slå av Antispinn/ABS med knappen i dashen. Det har også skjedd noe nytt... Airbag lampa har begynnt å lyse Hva kan det komme av?? Nye hjullager er på vei i posten så håper det kan hjelpe med ABS problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå