Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er jeg blank.

På min 318is for mange år siden skjedde det samme, men da var det ene kontakten bak speedoen som ikke var i og da var det kun speedo nåla som ikke fungerte. Når jeg fikk kontakten på plass så virket viskerene også som de skulle!

• 5 months later...
Skrevet

Så ingen løsning på problemet enda?

Har en 318 IS 94-modell. Dersom bil er i fart fungerer kun nivå 2 og 3 (3 er raskeste). Selv om jeg setter spak i nivå 1, går viskeren automatisk opp til nivå 2. Og viskeren fortsetter å gå selv om jeg slår av spaken igjen. Og der fortsetter den i ca.2min, før den henger seg og bare stopper på en vilkårlig plass. Eller dersom jeg stopper opp kjøring, f.eks. i et lyskryss elns. Dersom jeg venter så lenge at den henger seg oppe, må jeg fysisk slå av tenning før at vindusviskerene skal fungere igjen.

Hadde tenkt å prøve å få fatt i en brukt spak, se om det hjalp. Men har lest et par tråder rundt på nettet nå, og det virker som folk har testet alt jeg skulle til å teste, uten hell. Rele, motor, spak, sikringer osv osv.

• 9 months later...
Skrevet

Så ingen løsning på problemet enda?

Har en 318 IS 94-modell. Dersom bil er i fart fungerer kun nivå 2 og 3 (3 er raskeste). Selv om jeg setter spak i nivå 1, går viskeren automatisk opp til nivå 2. Og viskeren fortsetter å gå selv om jeg slår av spaken igjen. Og der fortsetter den i ca.2min, før den henger seg og bare stopper på en vilkårlig plass. Eller dersom jeg stopper opp kjøring, f.eks. i et lyskryss elns. Dersom jeg venter så lenge at den henger seg oppe, må jeg fysisk slå av tenning før at vindusviskerene skal fungere igjen.

Hadde tenkt å prøve å få fatt i en brukt spak, se om det hjalp. Men har lest et par tråder rundt på nettet nå, og det virker som folk har testet alt jeg skulle til å teste, uten hell. Rele, motor, spak, sikringer osv osv.

Fann du ut av problemet? Har omtrent samme greia på min '95 318.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...