Gå til innhold

Spørsmål rundt bruk av bilder man finner rundt om på nettet

Torek
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis sendte meg denne linken: http://www.blocket.se/vastmanland/Kjolp ... ?ca=10&w=3

Ikke at dette bryr meg nevneverdig, men har firmaer lov til å bruke et hvilket som helst arkivbilde de finner på nett til å reklamere for sine produkter, uten å undersøke med den som har tatt bildet + eier av bilen?

Hadde vært litt morsomt å vite da dette er et bilde jeg har tatt av bilen min for noen år tilbake, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der så jeg faktisk for en god tid tilbake, Tore.! Skulle si fra, men ser det har gått i glemmeboken..

Etter at jeg begynte å ta bilder, så har jeg merket bildene med navnet mitt.. Det kan selvfølgelig redigeres vekk, men uansett.. Så lenge navnet er på, og det gjelder bilbilder, så føler jeg det er greit nok at andre bruker bildet. Det vil (forhåpentligvis) si at vedkommende liker bildet, og ønsker å vise det/bruke det i en sammenheng som kanskje gjør at folk husker navnet ditt osv. På en måte gratis omtale..

Hadde det vært bilder som ble brukt i sammenheng med salg av eier av bildet, så stiller det seg kanskje litt annerledes..(?)

For min del hadde jeg sendt de en mail, og sagt fra om at det var din bil, og at det kanskje "fått noe igjen" på noe vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...