erlord Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Jeg har snakka med forsikringa til motparten i dag, de sier at kolisjonen er min feil. jeg er bmwn golfen skal ha vikplikt fra høyre siden sin ( og langveien står det også (x) farligveikryss skilt.) de sier at jeg er feil plassert derfor er det min skyld. men jeg mener jo at jeg er ikke det. jeg kommer fra en enveiskjøring vei Tollbugata og veien utvide seg for at man kan plassere seg til venstre når man skal til venstre og høyre når man skal til høyre. og mener jeg skal plassere meg ved siden av de buskene på venstre siden rett etter gangfeltet ( noe som er litt slit ). mener at de prøver seg fordi jeg har bare ansvar og han har fullkasko, at de ser på minste feilen jeg gjør. at det er vinn vinn for dem. han er jo også ganske plassert i midten. hadde han kjørt normalt hadde vi ikke truffet hverandre. og han treff meg foran venstre hjulet. håper på en fin svar ! takk for meg
StianA Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Har kjørt den veien veldig mange ganger og ut i fra det øverste bildet ligger golfen veldig feil. Pluss at golfen har vikeplikt for deg! du kommer jo fra høyre.
rekorden Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Hadde du også kjørt normalt ville dere heller aldri truffet hverandre... Som skrevet i den andre tråden din regnet jeg med det ville bli skylddeling, men det ser ut for at det var litt for positivt. Forsikringsselskapet til motpart vil selvsagt at du skal bli skyldig i dette, men har forstått det slik at du har et annet selskap. Ditt selskap er derfor det du bør forholde deg til og forsøke så godt du kan å få de til å argumentere for det andre selskapet at det er deres kunde som er årsak til ulykken. Men uansett tror jeg det beste de vil få til er en skylddeling.
erlord Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 http://www.if.no/web/no/om/sistenytt/pa ... nmyte.aspx sjekk. hvis du ser at det er busker på venstre siden og er derfor ganske vanskelig å se de som kommer fra høyre. men det strøste jobben min der er jo å se om noen tar forbikjøring og se på hvem jeg har vikeplikt for først. jeg mener jo at det er hans skyld. fordi hadde han plassert seg riktig, leste farlig vegrkyss skiltet og fulgt vikeplikten hadde det her ikke skjedd. husk hva vikeplikt betyr, Vikeplikt er plikten om å vike for andre trafikanter. Begrepet er beskrevet i trafikkreglenes § 7.1: «Trafikant som det skal vikes for, må ikke hindres eller forstyrres. Den som har vikeplikt, skal tydelig vise dette ved i god tid å sette ned farten eller stanse.» men fortsatt de prøver seg. ogsåå, hvergang jeg ringer min forsikring er det sånn, det ene gangen sier de at ja, ser jo ut som det er hans feil daa.. også kommer ringer jeg igjen. du har plassert deg feil.. du er i dårlig lys osv. men får håper jeg vinner det da. blir bare irritert når de ser på minste feilen jeg gjorde når golfen har gjort 5 ganger mer feil enn det jeg har. men takk for tipse forresten og bilen min blei også taksert for 75 k :OO den er også kondemnert. her er også veien til golfen, jeg kommer fra høyre.
Hawkon88 Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Du stiller jo ikke noen spørsmål.. Hva vil du ha svar på? Det vil også hjelpe en del på seriøsiteten din ovenfor oss, og sikkert forsikringsselskapet dersom du kan skrive ordentlig norsk. Stor bokstav etter punktum bør være et minimum. Jeg har flere forsikringssaker bak meg hvor det har vært tvilstilfeller, hvor den andre parten har måttet ta skylden pga jeg har formulert meg svært godt og grundig. Det viktige er at saksbehandleren leser det samme som du mener.
rekorden Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Tja, hvis en ser på bildene har ikke Golfen komt frem til krysset engang. Dere står også relativt plassert midt i vegen begge to, den ene ikke bedre enn den andre. Hvis en ser på bilde nummer 2 så er det rimelig klart at du har kuttet svingen forholdsvis mye for å havne der bilen din står på det første bildet. En kan gjerne si at de tre strekene midt i krysset danner en mini-rundkjøring der du burde kjørt til før sving inn mot Frednesøya. At If... mente i 2004 at kun 3 % av alle ulykkene gikk mot skylddeling betyr ikke at du ikke vil havne i denne 3 %-gruppen. Eneste grunn det skal bli skylddeling og ikke bare din skyld vil bli på grunn av den dårlige plasseringen av Golfen. Du kan også gjerne referere til reglene ved vikeplikt i kryss, men du kan nå vente til vedkommende er komt inn i krysset før du krasjer med denne og ikke før;) Krysset går ikke helt bort til rundkjøringen i bakgrunn på bildene. Beklager at jeg ikke skriver i din favør, men det er slik jeg (og tydligvis forsikringsselskapene) tolker hendelsesforløp og bildene.
koll Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Beklager her altså. Men for meg ser det ut som mye ligger på deg. I følge det øverste bilde er det jo ingen tvil om at du har kappet svingen ganske kraftig. Ser man på skyggen til golfen, ligger den på samme høyde/linje som buskene til venstre som skiller fortauet og veien. Ser man da på bilde under, hvor denne busken/fortauskanten ender, vil jeg ikke si at golfen er i krysset enda. Kort fortalt ser det for meg ut som du har kappet svingen og kjørt i han før han har kjørt ut i det faktiske krysset.
Kjell Z3 Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Golfen ligger for langt ut i veien og du har tatt en latmannsving. Golfen er ikke kommet til krysset enda så vikeplilten hans er ikke relevant der han er. Du skal krysse rett over veien og deretter legge deg inn i riktig spor, på bildet viser det at du står litt på tvers , noe som viser at du krysser veien for langt fra krysset. Jeg mener du er enda mye verre plassert enn Golfen og mener dette er din feil utfra det jeg kan se på bildet dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå