vegardk Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 da har jeg fått tak i en e28 til som trenger en overhaling. kjøpt av Larsipan her på forumet. er en orginal 525ia som er bygd om til manuel. bilen har gått med en 524td, men nå står det en 2,5l i den. da jeg kjøpte bilen var opphenget til bakakslinga gåen.(den hang på bakken ) fikk bytta dette og merka at det var kast i mellomakslingen, den vil nå bli byttet så fort som mulig. samt, traversen fra min gammle e28 skal på den. eu kontrol står for tur ons.24 så krysser fingrene for minst mulig feil:) da jeg fikk tak i bilen funka ikke vindusviskere,lys foran og bak og var umulig å starte med starteren, måtte trillstarte den og da var det null problem å få start igjen. etter litt feilsøking fant jeg en feil og håper den ble bra nå når den er byttet. tiden vil vise i morgen Det som skal gjøres med bilen er å fjerne rust i kanaler å litt i dempertårn. flytte dørene fra min gammle e28 å til denne (grunnet rust på di som står på) bytte en skjerm. vaske bilen ut, innvendig og i motorrom.(ser ikke ut etter 2,4td med gåen eksos fra turbo) bytte bakdempere og fjerer rundt om. skal muligens flytte over el.rutene og, siden denne ikke har det.(noen som mener jeg skal beholde sveiva? har hørt noen si at det er bare problemer med el.vinduer på slike gammle biler.) bilder skal komme så fort jeg får tid og husker det
vegardk Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 da har jeg stjålet noen bilder av forrige eier:)
HagenJR Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Problem å problem med el.vindu. Er vel motoren som tar kveld pga treg mekanisme, hvis du smører opp det så varer det nok en god stund Så har vel BMW aldri klart å få til kabelgjennomføringa i dørene på noen kjempe bra måte da
Pedi Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 ///Mordi skrev: Problem å problem med el.vindu. Er vel motoren som tar kveld pga treg mekanisme, hvis du smører opp det så varer det nok en god stund Så har vel BMW aldri klart å få til kabelgjennomføringa i dørene på noen kjempe bra måte da Sant nok. Men det er jo bare til å rengjøre samt smøre godt opp før montering. Jeg har lagt ut masse bilder i denne sammenheng: Elektriske vinduer som nye
vegardk Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 Pedi skrev: ///Mordi skrev: Problem å problem med el.vindu. Er vel motoren som tar kveld pga treg mekanisme, hvis du smører opp det så varer det nok en god stund Så har vel BMW aldri klart å få til kabelgjennomføringa i dørene på noen kjempe bra måte da Sant nok. Men det er jo bare til å rengjøre samt smøre godt opp før montering. Jeg har lagt ut masse bilder i denne sammenheng: Elektriske vinduer som nye Takk for en fin "brukermanual". Skal skifte bakdempere og mellomaksling i helga nå. Har noen peiling på om det er mye jobb å flytte over ledningsnette til el. Rutene? Skal flytte komplette dører.
vegardk Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 Fått jort noe småtteri i dag, fiksa lysene som ikke funket, fiksa bakfangeren(den så ikke ut), skifta dempere og fjører bak. i morgen skal jeg bytte giroverføring, henge opp og fikse friekso, skifte mellomaksling, sette inn litt stereo og noen høytalere, kjedlig å kjøre uten noe å høre på. tok noen bilder i dag fra iphone. Takk til ///M_stian som hjalp meg i dag, nå har vi fått vinterlagret bilen hans også Høyre dempertårn bak venstre dempertårn bak demper fjernet hva skal jeg gjøre her? fangeren ser jo ikke ut:/
vegardk Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 joda fant en god venn:) resultat av dette ble
vegardk Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 har også noen Recarostoler til salgs! pris: BUD. nesten ikke brukt etter at jeg ahdde di på en skinnsøm og fikk lagt nytt der det var dårlig!
vegardk Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2012 Idag har jeg byttet giroverføringa, mellomaksling samt oppheng, fIkset handbrekk, eksos. ryggelys ble også fikset da di ikke var tilkoblet verken på kasse eller i midtkonsoll. Så nå tror jeg bilen er klar for eu på onsdag:) noen småting er det sikkert å henge seg opp i på eu, men det får vi ta da. Bilder? Ja jeg savner bildene selv. Å huske å ta bilder er vel en bra ting(but no). Beklager dette og jeg skal bli flinkere til å ta det fremover.
///M_stian Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 vegardk skrev: Idag har jeg byttet giroverføringa, mellomaksling samt oppheng, fIkset handbrekk, eksos. ryggelys ble også fikset da di ikke var tilkoblet verken på kasse eller i midtkonsoll. Så nå tror jeg bilen er klar for eu på onsdag:) noen småting er det sikkert å henge seg opp i på eu, men det får vi ta da. Bilder? Ja jeg savner bildene selv. Å huske å ta bilder er vel en bra ting(but no). Beklager dette og jeg skal bli flinkere til å ta det fremover. Går vel godt å få den godkjent:) strips fast et gopro kamera på hodet:p
vegardk Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2012 ///M_stian skrev: vegardk skrev: Idag har jeg byttet giroverføringa, mellomaksling samt oppheng, fIkset handbrekk, eksos. ryggelys ble også fikset da di ikke var tilkoblet verken på kasse eller i midtkonsoll. Så nå tror jeg bilen er klar for eu på onsdag:) noen småting er det sikkert å henge seg opp i på eu, men det får vi ta da. Bilder? Ja jeg savner bildene selv. Å huske å ta bilder er vel en bra ting(but no). Beklager dette og jeg skal bli flinkere til å ta det fremover. Går vel godt å få den godkjent:) strips fast et gopro kamera på hodet:p Haha, skulle hatt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå