Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en bmw e39 523i det er trykk på alle kjøleslangene men har varme i varmeapparat, den nederste slangen er iskald, og den øverste er varm/lunket og den lille slangen nederst på radiatoren er også iskald, den koker ikke..

noen som vet hva problemet er?

har en mistanke om att det er toppakningen som har gått.

Skrevet

Jojo.. Men begrepet "trykk" er stort. Kor stort trykk har du? Blåser det trykk ut av ekspansjonstanken? Du merker veldig fort på kjølevannet om det er eksoslekkasje der.

Skrevet
Jojo.. Men begrepet "trykk" er stort. Kor stort trykk har du? Blåser det trykk ut av ekspansjonstanken? Du merker veldig fort på kjølevannet om det er eksoslekkasje der.

første gang etter motorbytte så kom det en metersprut fra lufteskruen, men det jør det ikke nå, kjøleslangene er så harde som om dem er støpt inni :?

er så rart att det kun er den store øverst som er varm..

Skrevet
Men da skulle motoren ha kokt. Kva skjer når motoren kommer til driftstemperatur?

har ikke termostat, ingen ting skjer står bare att det er normaltemperatur i bilen.

har varme i varmeapparat :shock:

Skrevet
har du ikke termostat? da blir det hvertfall rot i vannsystemet, så sett i den igjen du

har aldri hatt termostater på noen av bilene før,

men har prøvd med, er akkurat lik da, men den har litt høyere temp på måleren....

Skrevet

Mener du virkelig at du har tatt ut termostatene på alle bilene du har hatt, eller vet du ikke hva det er? Sorry, må bare spørre :P Man tar jo ikke ut en termostat uten å sette inn en ny...

Skrevet
Mener du virkelig at du har tatt ut termostatene på alle bilene du har hatt, eller vet du ikke hva det er? Sorry, må bare spørre :P Man tar jo ikke ut en termostat uten å sette inn en ny...

ja, når de aldri funker som de skal så fjerner jeg dritten, har fungert i flere år, både hos meg og andre jeg kjenner :roll:

men det var ikke det som var problemet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...