Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noen tilbakemeldinger angående denne fyren?

Jeg bestillte nye lykter til bilen over tlf med han (fredag kveld 12/10) jeg spurte om hvordan han vil gjøre det med betaling, han svarte så at han kunne sende i oppkrav og at han hadde lyktene på lager så de gikk i posten førstkommende tirsdag. Jeg spurte han så om han kunne ta noen andre betalings former som f.eks paypal så jeg slipper å betale oppkravsgebyr, sendte han så pengene på paypal på forskudd da jeg ikke så noe problem i det (kan selvfølgelig ta chargeback ved en senere anledning hvis han ikke holder ord)

tirsdagen kom, og tirsdagen gikk.. tok kontakt, så sier han senest onsdag.

onsdagen kom, og onsdasgen gikk.. tok kontakt, så sier han at han var i tysklad plutselig. så han lover at det skal være sendt før kl 4 på torsdag....

Torsdag da hører jeg ingenting fra han så jeg sendte han 2 meldinger uten å få noe svar i det heletatt. Kjenner jeg begynner å bli rimlig forbanna å har mer eller mindre lyst til å reise ned å sette fyr på alle bilene hans.

Jeg ringer han å får svar, da forklarer han igjen at han er i tyskland? og at han hadde planlagt at en kammerat av han sku kjøre det opp til meg på fredag eller lørdag... og at han skulle gi beskjed til meg på formiddagen idag....

Vel det er formiddag nå å han svarer ikke på sms igjen og har ikke gjort som lovet...

Sendte han ny sms med at har det ikke skjedd noe i helgen så kjører jeg chargeback på paypal og legger ved en politianemldelse.

Nå er jeg dritt lei dette, er det noen andre som har lignende opplevelser, eller kanskje noen positive?

Oppdatering 23/10-12

Lyktene ble sendt til meg Fredag 19/10. Etter mye greier. Men dagen før han sendte lyktene så skreiv jeg en SMS til han, der det sto "Hei jeg vil bare si ifra om at det er de lyktene på siden din med varenummer: xxxxx bla bla... slik at du ikke sender feil." Selv om jeg allerede hadde fortalt han hvilke lykter jeg ville ha så ville jeg sende en ekstra påminnelse for å forsikre meg at ikke mer skulle gå galt da jeg bare vil bli ferdig med denne handelen. Han svarte at det var i orden.

I dag fikk jeg de og til min ikke så alt for store forbauselse så har han sendt meg feil lykter, selv om jeg sa det til han to ganger ganske klart og tydlig på SMS...

Så det var nye 175kr i retur penger...

Jeg sendte han beskjed med en gang om denne feilen, men han spurte om jeg ikke kunne beholde dem mot 500kr i kompensasjon. Men de ser billige ut og de passer ikke inn i det heletatt. Sendte han sporing på pakken og spurte hvordan han vil gjøre det videre tidligere i dag men har ikke fått noe svar enda.

Lurer på hvor lenge jeg må vente nå før noe skjer...

Utrolig skuffende.

Oppdatering 31/10-12

Returnerte varen Tirsdag 23/10-10. Så sier han at han skulle sende meg de riktige lyktene på Mandag 29/10. Men når dagen kom hørte jeg ingenting. Sendte melding, uten å få noe svar, samme på tirsdag. Tirsdag kveld sendte jeg melding om at han kunne returnere pengene jeg hadde sendt ham. Fikk svar litt senere at han skulle gjøre det, så får håpe han gjør det som avtalt.

Nå er jeg mildt sagt lei.

Oppdatering 08/11-12

Fikk tilbakebetalt pengene idag! Takk gud for at jeg er ferdig med dette surre-firmaet. Betaler heller 500kr mer å handler på GS i skien.

Skrevet

Det finnes vel en del tråder er inne om CarPartsPer og div andre navn han har brukt oppover tiden.. Stort sett bare vært negativ omtale... Nå du skal kjøpe av "ukjente" aktører, vil jeg si det er en gylden regel og ta noen googlesøk for å se.. Er det negativitet ute og går, så er det fort publisert på nett. Finner du ingenting er det større sjans for at aktøren er seriør.

viewtopic.php?f=9&t=165298&hilit=Carparts+per

Der har du blant annet en del om han..

Skrevet

Ja selvfølgelig, er bare lett å være litt for godtroende, men han kan forvente seg en politianmeldelse + chargeback på mandag om han fortsetter slik over helgen.

Skrevet

Det må du regne med at kan skje. Om du leser litt ut i tråden i linken jeg sendte deg, så ser du mange har hatt problemer med han.

Skrevet

Jeg ser det, den er 4 år gammel da, så godt å få oppdatert den litt. Jo flere threads på denne karen jo bedre for samfunnet. :)

Skrevet

Politianmeldelse? Det var jo å ta litt hardt i da! Men forstår godt frustrasjonen din. Tipper han er i Tyskland og laster opp bilen med deler. Vil ikke kommentere så mye om denne karen da jeg driver nettbutikk selv, men har hørt mitt... Har vært noen år i gamet nå og regel nr 1 er vel å svare kundene når de forsøker å kontakte deg!

Skrevet

Hvis han ikke svarer så må man jo ta et steg videre, enten dra på besøk eller anmelde han... det å dra ned til han vil koste meg ~600kr så vil helst unnvære det til det er ytterst nødvendig... Når jeg ser hvordan han behandler kundene sine gang på gang så er det kanskje på tide med en anmeldelse.

Skrevet

Du kan ikke annmelde ham for noe som helst sålenge du har mulighet til å få pengene tilbake via paypal, det er det som er tryggheten med å bruke paypal.

Skrevet

Pengene tilbake gjennom paypal eller ikke, det er fortsatt svindel så lenge jeg ikke har fått varen eller pengene. Det er mer enn nok grunn til å legge inn anmeldelse, uansett hva slags måte jeg har gitt han pengene på når han gang på gang driver handel på denne måten. Slik driver man ikke et AS.

Uansett så ordnet han opp nå ser det ut som, har fått sporing så regner med at alt skal være i orden, heldigvis :)

Skrevet

Jøss, slenge rundt seg med anmeldelse og påtenning av biler etter 7(!!!!) dager. Det er virkelig berettiget. Du skal ikke sende folk på han i samme slengen da?

Jeg venta rett i overkant av 7 uker på en pakke fra koed uten at jeg fikk noen beskjed fra de, men det er jo ingenting det i forhold til 7 dager!

Skrevet

Hvis jeg hadde ventet 7 uker måtte jeg nok oppsøkt psykolog i mellomtiden. Slapp av jeg sa ikke hva jeg hadde tenkt å gjøre, jeg sa hva jeg hadde lyst til for å uttryke hvor frustrert man blir når man får løgner servert på rad å rekke dag etter dag. Hvis du godtar slik kundebehandlig, be my guest, men det gjør ikke jeg.

Sende folk? Er du 14 år? Det trenger jeg nok ikke.

Skrevet

enkelte regner med at delene skal komme omtrent før man har sendt dem.

venter selv på 1 del fra schmiedmann, og hver gang eg ringer dem er det hyggelige toner.

er CA 6mnd siden bestillingen tok sted.

ja jeg er litt lei av å vente, men eg har tid.

slapp av, sett beina på bakken og kul`an...

Skrevet

Jeg har også bestilt fra schmiedmann, problemet her ligger i at fyren har et frynsete rykte på seg fra før når jeg leser utallige tråder med dritt opp og ned, da har man ikke like god tolmodighet når man lurer på om man blir drilla rundt å lurt opp og ned eller om han faktisk mener det han sier.

Jeg har aldeles ikke forventet meg at delene skal komme FØR man har bestillt det, men når man får beskjed om at en ting skal bli sendt så forventer man det.

Siden du tar opp Schmiedmann, så kan jeg vel si såpass at schmiedmann svarer som regel på TLF å de gir deg korrekte opplysninger, sier de at det blir sendt om 3 uker så blir det sendt om 3 uker, ihvertfall hva jeg har opplevd, de sier ikke de sender mandag tirsdag så onsdag så torsdag og fredag og mandag igjen, right? For det gjør en person bare forbannet. Men hvis du syns det er grei kundeservice, fint for deg.

Skrevet

ting dukker opp. slapp av. om han ikke har sendt innen neste uke, så ta det opp me paypal og kanseler bestillingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...