Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er beklageligvis utstyrt med automatisk dekktrykk kontroll. Med en knapp på høyre side bak rattet,(samme sted som av/på knappen til CC på eldre E39)

Jeg får stdig vekk beskjed om at tyrepressure is not aktivated i displayet. Noe du skal kunne akivere ved å holde knappen inne.

er det følere i hjul eller er det standard rulleomkrets som måleren går ut i fra? Har sett det står en gul merkelapp på navet som forteller at bilen har trykkluftsmåler. dette er et ekstrautstyr jeg gjerne kunne vært for uten, men jeg hater å ha ting jeg ikke vet hvordan fungerer, samt har barnselig lignende problemer å ha ting som ikke virker som det skal.

Noen som kan fortelle meg litt om dette.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om dette er det samme som på E38, men der er det ihvertfall sensorer inni hjulet som måler trykk og temperatur i dekket.

Dette sendes så til en mottaker som står i hver hjulbue.

Feilmeldingen kommer vel når et eller flere av hjulene ikke gir noe feedback. Årsak kan være defekt sender/mottaker eller bare gåent batteri på sender inni felgen.

Dersom du har hatt problemet siden du kjøpte bilen, kan det jo være at senderene ikke er montert i felgene. Mine vinterfelger f.eks har ikke sendere.

For å resette/nullstille/aktivere systemet, må tenningen stå på, uten at motoren går, også trykker du inn knappen i minimum 6 sekunder. Da skal du få en beskjed i dash som sier "Tire pressure set" eller noe tilsvarende.

Edit: her har du litt informasjon om begge systemene fra BMW.

http://www.meeknet.co.uk/e38/BMW_RDC_Run-Flat.pdf

Skrevet

takker! får lese litt, å det er nok som du sier at følerene sitter i andre hjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...