tamnam79 Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 Vurderer å kjøpe denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37832105 Den har sportsunderstell og jeg har lest at det kan gå ut over komforten. Bilen vil bli mye brukt i Oslos gater. Jeg kommer rett fra en Polo 1997 modell, så vil tippe at vanlig understell kanskje er mer enn sportslig nok i forhold til hva jeg er vant med? Er bilen forresten senket når den har sportsunderstell? Takk på forhånd for svar.
flonoen Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Har ikke kjørt 1-serie med vanlig understell, men kjørt litt med sportsunderstell. Litt stivt er det, og spesielt på slike klønete fartsdumper med to-tre centi kant på merker man litt ubehag. Kompisen min som har denne kjerra har 225/40r18 framme tror jeg, og det sporer endel, mer enn m3'en min på kw v2. Men det kan jo ha mye med dekket å gjøre også. Når det er sagt, så synes jeg den bilen er en fantastisk fin kjøreopplevelse, selv med diesel (163hk) og autolat. Når du går fra polo til bmw vil du nok uansett gå et steg i riktig retning når det gjelder sportslighet, selv med standardunderstell. Men anbefaler deg å prøve den bilen, kanskje du finner at du liker oppsettet! På svingete veier vil den iallefall gi deg mye glede på tross av litt svak motor. Så ryddig og velholdt ut den bilen, virker som eier har tatt unna det som har vert på forsikring. Steinsprut og riper må man nesten regne med uansett på noen år gamle biler.
camxer Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg prøvekjørte en 118d 2010 mod i en hel dag dvs over natten med full msport pakke dvs blant annet sportsunderstell. Var veldig morsomt å kjøre aggresivt med og man kunne virkelig være ganske modig i svinger, men med en gang det kom en liten hump i veien... For å si det sånn så kjente du den langt oppi ryggraden for å ikke nevne de teite "enkle" fartsdempere som Norge er så glad i... Om du har kone/barn er denne bilen ikke for deg for å si det slik. Best er jo å ta en prøvetur med og uten sportsunderstell før du bestemmer deg for kjøp
Sturmtiger Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Gå opp 20 lapper til, å få en mye nyere 3 serie. Du kan jo alltid prøvekjøre før du kjøper, selvom det er en smule vanskelig å vurdere om du skal kjøpe en bil med bare 10-20min kjøring. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37829882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå