Gå til innhold

Er anlegget i E46 bra?

Anbefalte innlegg

Heisann, har bestemt meg for at jeg skal kjøpe en E46, men leser her at høyttalerne i disse visstnok skal være veldig dårlige?

Er de rett og slett drittdårlige? For meg er det veldig viktig med musikk i bilen. Trenger ikke å ha det beste anlegget som dunker hardest og høyest, men vil ha litt volum og grei lyd ihvertfall. Eller er det slik at høyttalerne blir brukbare etter at jeg får skiftet ut den originale spilleren?

Det er forresten snakk om standard høyttalerne.. Altså ikke HK. Regner med Harman kardon skal være greit nok? Eller er det mange som bytter ut dette også?

Det jeg lurte på er om noen har tips til noen billige spillere som ser bra ut inne i en E46? Ettersom jeg vil ha noe som ser originalt og fint ut.. (Til en billigst mulig penge såklart). Bruker hovedsaklig AUX og muligens USB. Bluetooth hadde jo også vært greit å ha som handsfree til å snakke i tlf med. 2-din spiller er også av interesse, men det er ikke nødvendig.. det blir førstebilen, så gidder ikke å legge ut mer penger enn det jeg trenger, jeg klarer meg fint med en liten spiller også, sålenge den er god, og har AUX + usb ihvertfall.. Gjerne link noen :) Sålenge de ihvertfall ser litt originale ut i en E46! Regner med den originale BMW buisness spilleren ikke er så god?

Og er det vits med sub, eller får man greie høyttaler elementer som lager nok trøkk? Trenger ikke noe som dunker så mye, men vil jo kjenne bassen såklart. Eventuelt link til noen greie elementer som leverer bra bass? :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med standard anlegget, men H/K er helt "greit", er det min bil hadde, men byttet det ut.

Original spilleren støtter aux vis den er noe fra 2002 eller nyere. Bare sjekk ut tråden min om hvordan man får "AUX" på en som støtter det, ved å lage den selv som kan koste 15kr om du har en aux kabel og en gammel datamaskin :)

Jeg brukte faktisk en pioneer spiller av topp klasse i bilen, men skiftet til originale fordi jeg liker at det ser originalt ut, var ikke så skyhøy forskjell til mine ører, men mye av bassen forsvant så jeg fikk lyst på sub igjen.

Ellers er jeg helt frelst med bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med standard anlegget, men H/K er helt "greit", er det min bil hadde, men byttet det ut.

Original spilleren støtter aux vis den er noe fra 2002 eller nyere. Bare sjekk ut tråden min om hvordan man får "AUX" på en som støtter det, ved å lage den selv som kan koste 15kr om du har en aux kabel og en gammel datamaskin :)

Jeg brukte faktisk en pioneer spiller av topp klasse i bilen, men skiftet til originale fordi jeg liker at det ser originalt ut, var ikke så skyhøy forskjell til mine ører, men mye av bassen forsvant så jeg fikk lyst på sub igjen.

Ellers er jeg helt frelst med bilen ;)

Takker for svar :)

Blir nok preface på meg, og tror ikke jeg gidder å strekke en kabel fra cd veksleren i bagasjerommet hvis den originale spilleren er dårlig uansett.

Du hadde vel original forsterker i bagasjerommet ditt, eller? I de uten HK så er det kun spilleren som er forsterker i bilen(?). Det er ihvertfall sånn jeg har forstått det..

Har også hørt at frontsettet skal være ganske greit, men det er spilleren/forsterkeren og høyttalerelementene i hattehyllen som er dårlig(?), stemmer dette? :P Isåfall så er det vel bare til å få i en grei spiller og eventuelt fjerne eller oppgradere høyttalerne i hattehyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere modeller med cd veksler, kan droppe veksleren for en aux kabel som går fra hovedenheten fremme, jeg har en original forsterker bake på 300watt, vet ikke hvordan det er på standard anlegget, har bare lest at det er 200watt der :P

Alternativ vis du vil skifte spiller til noe som ser originalt ut er da en Dynavin enhet (men disse er litt dyre) og den er 2-din, de er spesial laget for e46 (det er ikke noe problem å fløtte klimakontroll ett hakk ned)

Dynavin D99 har jo bluetooth, aux, SD, usb og Android (spotify) som kan brukes for musikk, men så vet jeg ikke hvordan lyden er i disse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere modeller med cd veksler, kan droppe veksleren for en aux kabel som går fra hovedenheten fremme, jeg har en original forsterker bake på 300watt, vet ikke hvordan det er på standard anlegget, har bare lest at det er 200watt der :P

Alternativ vis du vil skifte spiller til noe som ser originalt ut er da en Dynavin enhet (men disse er litt dyre) og den er 2-din, de er spesial laget for e46 (det er ikke noe problem å fløtte klimakontroll ett hakk ned)

Dynavin D99 har jo bluetooth, aux, SD, usb og Android (spotify) som kan brukes for musikk, men så vet jeg ikke hvordan lyden er i disse :P

Trodde ikke alle hadde org forsterker bak? Men ja, har sett dynavin spilleren, og den blir litt dyr. Tenkte på en liten pioneer spiller til en tusenlapp e.l med bluetooth og mikrofon til handsfree. Eneste er jo at det ikke ser så originalt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde heller valgt fra eonon.com... mye billigere og den er helt rå! har den sjøl! den er verdt penga.. trenger ikke noe mer avansert enn den. har navi, sd, spiller de fleste formatene for filmer, aux, tom lader iphone og usb tilkobling, blåtann ... alt det dynavin har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde heller valgt fra eonon.com... mye billigere og den er helt rå! har den sjøl! den er verdt penga.. trenger ikke noe mer avansert enn den. har navi, sd, spiller de fleste formatene for filmer, aux, tom lader iphone og usb tilkobling, blåtann ... alt det dynavin har

Hvordan er lydkvaliteten på denne? i forhold til originale kanskje? jeg opplevde mangel på bass da jeg gikk over til original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på disse utenom designet og en ekstra usb port? :S

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

De ser jo helt like ut på specs nesten.. Er jo ikke akkurat verdt de ekstra pengene med mindre man syns designet er mye tøffere da? Hva syns dere?

Vet at det ikke kommer til å se så veldig originalt ut, men har ikke lyst å bruke mange tusen på en dynavin spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...