Gå til innhold

High battery discharge og bakluke som fusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Den siste uken har det kommet et par feilmeldinger i bilen som jeg har lest litt om rundtom på nettet.

High battery discharge

4x4 og DCS feil som forsvinner etter bare å ha kjørt noen meter. Denne har kommet 2 ganger siste uke.

Bakluken spretter opp etter kort tid når man har startet bilen - det siste hele tiden.

Har lest litt rundt og fått forståelse for at det med bakluken trolig har med en gåen mikrobryter bak. Kan denne også gjøre at man får beskjed om high battery discharge?

Og hva kan dette med 4x4 og DCS være?

Kan det være at batteriet er dårlig og at dette gjør at diverse elektroniske systemer fusker?

Jeg har DEFA lader/varmer og vi vinter som var registrerte jeg at de gangene jeg brukte laderen kom det ofte high battery discharge når jeg dro ut kabelen og startet bilen. Det kom dog ikke andre feilmeldinger.

Håper noen har erfaringer/gode forslag å dele...

Skrevet

Glemte å nevnet at klokket og dato også har vært nullstilt to ganger siste uken. Beskjeden da har vært at noe sånt som at batteri har vært frakoblet og at dato og tid må stilles på nytt. For ordens skyld: Batteri har ikke vært frakoblet.

Skrevet

Dette høres ut til å være typisk batterirelaterte problemer ja. Start med skikkelig opplading av batteriet.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Skiftet mikrobryteren på bakluka/glasset i kveld. Ser ut til å gjøre susen, det er ihvertfall ingen feilmeldinger nå... Knock on wood...

Mikrobryteren var billigere enn forventet. Har sett nevnt at den kostet 5-700. Fikk den for 360 hos merkeforhandler.

En 10 minutters jobb som tok halvannen time i minusgrader. Takk gud for varmepistol og 5-56...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...