Gå til innhold

Vurderer å gå til innkjøp av E39 M5 (2003) - tips?

benjamin84
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Går med tanker om å kjøpe meg en E39 M5, nyest mulig, lavest mulig KM. Noen tips på hvor jeg burde henvende meg, og hva jeg burde passe på i forbindelse med et slikt prosjekt?

Såvidt jeg kan se har jeg følgende muligheter:

- Import via BMW forhandler

- Import via andre (tips om seriøse steder mottas med takk)

- Ombygning/Import via SS Performance

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å kjøpe en original - er som regel godt holdt og har lite feil og mangler. Men er jo viktig å ikke være naiv heller. Angående import så er jeg usikker på hvordan det slår ut prismessig. Regner med alternativ fortolling gir deg en fair importpris på en slik bil. Kanskje litt vanskelig å si dersom du skal ha en med lav kilomter.

Jeg har selv bestilt meg en ombygd M5 fra et firma i tyskland. Har gått sakte, men de er nå i full gang med byggingen. Kjørte min 523ia ned til Tyskland og leverte den inn der. Bilen strippes helt ned, alt av rust og bulker blir tatt, ny lakk++. Føler at det er en fin måte å gjøre dette på. Har selv eid en original M5 tidligere, men den brukte såpass mye olje at jeg ikke orka å ha den. Den bilen som jeg får nå er fra en 2002 mod M5 og har lavere oljeforbruk.

Vet også at SS har hatt litt problemer med rust i kanaler og diverse småproblemer med noen av M5`ene de har bygd. Husk å få god dokumentasjon dersom du kjøper en slik bil. SS er veldig greie, gir ofte ekstra service eller utbedrer feil og mangler gratis på alvorlige feil som oppstår i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint anbefale ombygde E39 M5 fra SS Perf. Det er seriøse karer som virkelig har peiling på å bygge E39 M5.

Alle biler som er bygd om av de kommer i tillegg med nytt clutchsett (følger med i grunn ombygging, uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som bygger spurte faktisk om vi kunne ta en touring neste gang.. Hehe.. Men jeg vil nok slite med å få den godkjent. Vet at SS kunne godkjent den da.. Hvilken pris fikk du av SS? 280 + moms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...