Jokka Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Etter at bilen min sluttet å starte for en tid tilbake byttet jeg startmotoren og batteri. Mens jeg var igang med det byttet jeg også clutch, innsugsmanifold og grenrør. Kvelden jeg var ferdig med "ombyggingen" å satt på plass det nye innsuget prøvestartet jeg bilen. Den startet relativt problemfritt, litt host og hark. Siden det var sent på kveld og jeg ikke hadde resten av eksosen på, kubbet jeg den med det samme, var bare glad den startet. Etter å ha monterte resten, eksos, mellomaksling ++ vil den ikke starte. Den går rundt, men ingen tenning. Tok ut plugger, de var våte og luktet tydelig bensin. Noen som har noen tips? Har sett det er mange som anbefaler kam- og veivsensor, plugger, coiler, luftmassemåler? som eventuelle feil. Men i og med at den startet på torsdagskvelden finner jeg det hele veldig irriterende og rart. Har E-bay diagnose ledning som jeg skal se om jeg får fyr på. Kan og legge til at min far klarte å brekke en sensor på termostathuset, det er nå skiftet.(Mekonomen) Men startet den på torsdag uten den plugget i. Vet ikke om dette er relevant. Erfaringer? Hjelp? Noen? Vil kjøre BMW igjen:(
hao Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Har sett det er mange som anbefaler kam- og veivsensor Tror problemet ligger her. Du kan lett ha vært borti noen av disse. Spesielt veivakselsensor.
Jokka Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2012 Ja, glemte å plugge i den. Så det måtte jeg gjøre fra undersiden i blinde med peke og langefingen. Var så vidt jeg fikk hånden oppunder. Men rart den skulle starte på første forsøket da? Kan de ryke i hytt og gevær? Ser forøvrig at den ser ikke orginal ut i forhold til bilder av orginale.
Jokka Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 Har kjøpt ny kam- og veivsensor. Blir montert i helgen. Men la merke til at temperaturmåleren min går helt til topps når jeg setter på tenningen. Har skiftet termostathus, og måtte da tappe kjølevæske. Har etterfylt, men ikke luftet. (iom at motor ikke starter) Det som gjør det? Feil signal på føleren?
Jokka Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Nå har jeg skiftet kamsensor på innsugskammen, og veivsensor. Dette hjalp ikke noe som helst. Det hele begynner å bli veldig frustrerende. Skjønner ikke hva det kan være, hadde start på den på kvelden og morgningen var den dau. Noen tips eller triks? Noen med diagnose verktøy i Bergensområdet, jeg kunne lånt eller hjulpet meg? Får betalt. Får ikke installert mitt eget på Windows 64bit.
hao Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Antar da at du har en feil med startsperra. Enten i nøkkelen eller tenningslåsen. Prøv reservenøkkel eller skift batteri???
Jokka Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Oki. Skal prøve de nøklene jeg har, har to stk med batteri og den reservenøkkelen uten batteri og plastikkformen (skal ikke prøve den). Men var nøkkelen du tenkte jeg skulle skifte batteri i? Om det er feil på startsperren, hva kan jeg gjøre med det?
hao Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Jeg er ikke den rette lenger. Men du kan finne mye om du søker litt på det. Her har du en som selger EWS uten startsperre. Det kan være feil med den du har også. Det er flere ting i denne tråden som kan være interessant for din del med 323 viewtopic.php?f=14&t=143673&hilit=ews+startsperre
kimf Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Første bud er å lest ut feilkodene fra motorstyring, motorstyringen i biln din er en Siemens ms42 med ews3 startsperre.
Jokka Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Har kjøpt meg OBDII til USB og funnet en fyr som har fått det til å funke på Windows 7 64bit. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... t-t103023/ Men når jeg skal laste inn BMW tools, tror jeg det var, så finner den ikke en fil som ligger der. Skjønner ikke hvorfor. Finner filen manuelt. Ingen som vet om noen i Bergensområdet som tar på seg diagnosejobber? Har sett en her inne som har skrevet det i signaturen sin, men klarer ikke huske hvem det var. Men uansett så funket det ikke med noen av de andre nøklene. Først prøvde jeg den andre med batteri, da skjedde det ingenting, ingen reaksjon fra bilen når jeg vrei om tenningen. Så prøvde jeg reservenøkkel uten batteri, da gikk den rundt på starteren, men fortsatt ikke tenning. Og etter det funket det med den andre nøkkelen med batteri, men fortsatt ingen tenning. Vet ikke om dette er ett dårlig tegn, kan ikke være ett bra i hvert fall. Tenkte å skifte alle pluggene og bensinfilter også.
Robert90 Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Hei. Jeg har en e46 320cd med akkurat samme problem som deg! Bilen sviver, tempratur går til topps og tenner ikke. (Tenner vel ettet 15-30 forsøk) Hadde bilen min på diagnose, fikk feil på glødepluggene. Byttet glødeplugger, gløderele, tempraturføler, og veishusfilter. Men fortsatt ingen bedring. Gi meg en lyd viss du finner ut hva problemet var!
Jokka Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Får kanskje tatt en diagnose av den nå i nærmeste fremtid. Er i kontakt med Combatkit her inne. Får se hva utfallet av den blir. Nå har jo jeg bensin motor M52TUB25, og du har diesel M47TUD20. Vet ikke hvor like, eller forskjellig disse er. Men tenningsystemet er vel noe av de større forskjellene på diesel og bensin? Men skal selvsagt gi beskjed. Skal oppdatere tråden med en eventuell løsning på hele altet. Har forresten skiftet veivhusfilter og alle slangene tilhørende jeg også. Ikke plugger og coiler da. Irriterer meg grønn på dette, hadde håpet jeg skulle få testet bilen med sommerdekk og ny giv i motoren før jeg måtte legge om, men det er jo utelukket nå.
kimf Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Det du kan gjøre for å få det installert på windows 64 bit, er å installere microsoft virual pc med XP. da kan du kjøre en emulert windows xp i 32 bit inni din 64 bits windows. http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/
Jokka Skrevet November 23, 2012 Forfatter Skrevet November 23, 2012 Takk for tipset. En stund siden jeg har vært innpå nå. Men hadde bilen ute hos combatkit her på forumet for å ta en diagnose. Han fant ingenting som skulle tilsi at det ikke vil starte. Jeg vet ikke hvilket diagnoseutstyr han brukte, men det kan jo være det ikke har klart å lese ut alt skikkelig. Men etter litt mer feilsøking tror jeg faktisk det er EWSen det er noe feil med. For bensinpumpen går ikke på tenningen, men med tvangsforing funker den. Virker ikke som dysene åpner, og det er heller ikke gnist i pluggene. Alt dette er vel sånn som kutter om EWS slår ut? Om det er EWSen, hva kan jeg gjøre med det? Er det mulig å få det kodet på nytt?
hao Skrevet November 23, 2012 Skrevet November 23, 2012 Jeg er ikke den rette lenger.Men du kan finne mye om du søker litt på det. Her har du en som selger EWS uten startsperre. Det kan være feil med den du har også. Det er flere ting i denne tråden som kan være interessant for din del med 323 viewtopic.php?f=14&t=143673&hilit=ews+startsperre Les litt mere her. Når du skifter EWS tror jeg du enkelt kan trimme samtidig. (325 + litt fra tuning i EWS)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå